שאל את הרב

די, כמה אני יכולה להסתכל על בנים? איך יוצאים מזה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/11/21 03:16 כד בכסלו התשפב

שאלה

היי,אני מרגישה שאני כבר מגזימה. די, כמה אני יכולה להסתכל על בנים? אני יודעת שזה לא הזמן. אבל זה פוגש אותי בכל מקום כל הזמן....

מפחיד אותי הקטע שכאני אגדל אז לא אצליח לבחור באחד כי הרבה מעניינים אותי.

אני לא ארצה להגיע למצב של ח''ס בגידה... אבא שלי בחר בבגידה ועזב. ואני יודעת שלא לשם אני מכוונת. ברור לי שלא, אבל זה קצת משתלט עלי בקטע מוגזם. מה לעשות?

תשובה

היי.

ראשית, אני שמחה שכתבת ושיתפת אותנו במחשבות שלך. את בוודאי לא היחידה שמרגישה ככה, אל לא לכולן יש את האומץ לכתוב ולהתייעץ!

זה בדיוק הזמן להפוך "פחד" ל"דחף". מעולה שאת מפחדת לבגוד, ומפריע לך שאת מתעניינת בבחורים רבים! ככה את יכולה להיות בטוחה שתעשי הכל כדי לא להגיע לזה. פגשת בגידה מקרוב ואת יודעת כמה כאב זה יכול להביא, כמה שגוייה הבחירה בבגידה וכמה חשוב לתחזק את המסירות והנאמנות לאיש אחד. אני לא צריכה להסביר לך את זה כי זה מופנם אצלך יותר מאצל כל אישה אחרת. ראית את זה מקרוב וברור לך שזה לא מה שאת רוצה, ולכן תעבדי קשה בזוגיות שתהייה לך כדי שלא תגיעי למצב הזה. הפחד הזה שומר עלייך, ודוחף אותך להתרחק מבגידה, וזה מעולה!

את מתארת מצב בו את מתעניינת בבחורים שנמצאים סביבך, דבר שיכול להיות לא נעים ומאתגר כשההתעניינות לא מקבלת ביטוי ולא מתקדמת. לפעמים דווקא הלא-ממומש מקבל יותר מקום בראש שלנו, אנחנו נסחפים לדמיונות וכשזה נמשך זמן ארוך אנחנו מתרגלים לא להיות בנוכחות וכל בחור חמוד שנקרה בדרכנו יכול להיות פוטנציאל ואז אנחנו מרגישים שאנחנו כבר "מגזימים", כמו שכתבת.

ההתעניינות בעצמה היא טבעית, להסתקרן ולרצות להכיר את בני המין השני זה בריא וגם חשוב, בתוך תהליך ההתבגרות שלנו. בסופו של דבר אנחנו רוצים לחיות בזוגיות והגיוני שדבר שימלא את רוב חיינו בעזרת ה' מתחיל להעסיק אותנו לפני שהוא קורה.

אבל – אם את מרגישה לא נעים בתהליך הזה, ההתעניינות בבחורים שסביבך מרגישה לך לא מאוזנת, מוציאה אותך משלווה, מפחידה אותך, וגורמת לך להיות שמחה פחות, אני יכולה להציע לך כמה הצעות:

1 – תנסי להפוך את ההתעניינות לאקטיבית ולא פאסיבית. תיזמי תהליכי מחשבה, למידה, והתבוננות בנושא הזוגיות והמיניות. אישית: מה היית רוצה שיהיה בזוגיות שלך? איך את רואה אותה? מה חשוב לך בבן זוג? ותיאורטית: האם יש נושאים שמסקרנים אותך? תקראי ספרים, תראי ביוטיוב הרצאות מומלצות בנושא, תדוני עם חברות או עם אנשים שאת מעריכה ותעמיקי את המבט שלך בנושא.

2 – בשביל להגיע לזוגיות בצורה שלמה צריך להיות אדם פרטי שלם, מה עוד מעניין אותך? מה את אוהבת לעשות? במה היית רוצה להתפתח? תפתחי תחביבים, תציבי לעצמך מטרות, תגשימי חלומות. תעמלי כדי להיות בנוכחות, תתעסקי בכאן ועכשיו, תתמקדי בהווה, תעשי דברים משוגעים ותיהני מהחיים עכשיו. פחות לחיות בדמיונות, בסרטים, באינטרנט ויותר לחיות במציאות הנפלאה הקיימת.

3 – תפתחי קשרים חברתיים – חברות, משפחה, אנשים שאת מעריכה. תשקיעי בזה, תלמדי להקשיב, תסכימי לעצמך לשתף, תיזמי מפגשים כיפים ומקרבים. כשמתקרבים לאנשים שאוהבים מגלים עולמות שלמים וחדשים, יוצרים חוויות ומפתחים את היכולת שלנו לבנות מערכות יחסים טובות.

לסיכום: זה טבעי ובריא להתעניין בבנים. את יוצרת את חייך ואת יכולה לגייס את ההכרות הכואבת שלך עם בגידה כדי לשמור על עצמך ולהתמסר לאחד, כשתכירי אותו. כל עוד את לא במערכת יחסים זה בסדר גמור וטבעי להתעניין בבחורים שונים. עם זאת, לפעמים ההתעסקות הזאת יכולה להיות לא נעימה והצעתי כמה הצעות שיכולות לעזור לך להיות ב"נוכחות", וליהנות מהכאן והעכשיו. אולי גם לך עולים רעיונות מה יכול לעשות לך טוב ולפתח אותך.

מוזמנת תמיד אלינו לכתוב שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298. אשמח לדבר איתך!

בהצלחה גדולה!

תחיה

כתבות נוספות