שאל את הרב

התנתקות מההורים כדי להציל את שלום הבית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 24/06/20 14:44 ב בתמוז התשפ

שאלה

שלום רב,

אני נמצא במצב ממש לא פשוט שאשתי רוצה להתגרש בגלל ההורים שלי ואמרה שאם אני לא מתנתק מהם באופן מוחלט היא קמה והולכת.

יש לציין שאמא שלי באמת מגזימה היא מתערבת ומנסה לכפות את רצונותיה עלינו . מסוגלת לנסות לשכנע את אשתי להשפיע עלי ואפילו לפנות למשפחה של אשתי שינסו לשכנע אותנו.(אימי היא אישה חילונית)

לדוג' כל פעם אמא שלי דיברה על הזקן שהיא רוצה שאני אוריד, ניסתה לשכנע את אישתי ובדקה אם אשתי ניסתה לשכנע אותי.לא הפסיקה לדבר ל זה בכל הזדמנות....

* שואלת את אשתי שאלות אישיות כמו "את עם התקן? תשימי התקן שלא תמצאי את עצמך שוב בהריון" או "תשתמשי בגלולות בלי לספר לבעלך".

ממש מנסה לשכנע את אשתי להוריד אותי מהדרך שלנו...

זה לא הנושא היחיד. הם מדברים דברי כפירה נוראיים מבזים את התורה ואומרים על חלק מסיפורי התורה שזה סתם שטויות ( לדוג- על קריעת ים סוף ועוד דברים שעדיף לא לחזור עליהם) ואומרים "איזה שטויות. אתם מאמינים לזה" מבזים ואפילו אמרו פעם שיתלו את הרב שלנו על "העץ הכי גבוה"!

אנחנו עם 3 ילדים ואפילו שאנחנו אומרים להם שאנחנו לא מרשים לדוגמא משחק מסוים הם קונים ומביאים....מדברים ליד הילדים על דברים שאסור לילדים לשמוע....כפירה ושפה לא נקיה...בטוח לנו שתכף הם יתחילו לנסות להשפיע עלינו דרך הילדים.

ניסתי לדבר איתם ואני מכיר אותם הם סוג כזה שישתקו לכמה זמן ואחר כך שוב יתחילו להתערב. זה לא עזר לדבר איתם.

אשתי מעולם לא רבה עם אימי ובאמת ניסתה ליצור יחסים טובים אבל אמא שלי מנצלת את זה ופשוט לא מפסיקה.....

אבל אשתי לא יכולה יותר כי גם כשהיא דיברה עם אמא שלי זה לא עוזר אמא שלי לא מכבדת...

אשתי כבר ממש לא יכולה והגענו למצב שכל הזמן אנחנו רבים על זה אשתי במתח נפשי והגיעה למצב שהיא לא רגועה כלל!! כל הזמן עצבנית או בוכה ולא מסוגלת לסבול את המצב הזה...

כל פעם שאני מדבר עם אימי אשתי מתחרפנת...אני רק מדבר על אמא שלי והיא נכנסת ללחץ...ומתעצבנת

הגענו למצב של חוסר שלום בית בצורה מאוד קשה ועכשיו אשתי רוצה להתגרש ממני וכבר ביררה על התהליך. האפשרות היחידה שהיא מסכימה זה שנתנתק מההורים שלי ניתוק מוחלט...והיא אמרה שגם אם לפי ההלכה אסור לי להתנתק מהם היא כמובן לא תבוא בטענות ולצערה תאלץ להתגרש ממני כי היא ממש לא יכולה יותר.

אשמח לתשובה מהרב ...כי אני על סף גירושין

תשובה

שלום

נא להתקשר

כל טוב

כתבות נוספות