שאל את הרב

לא מסתדרת עם השותפות בדירה: להתפשר או לעזוב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/09/21 22:15 ב בתשרי התשפב

שאלה

שלום

חיפשתי מישהו להתייעץ איתו בנושא אישי והגעתי אליכם. אני לא יודעת אם זה שייך מבחינת הגיל או הנושא...אבל אם תוכלו לתת עצה אני ממש אודה לכם כי אין לי עם מי להתייעץ.

אני גרה בדירת שותפות. גרתי בה שנה וחצי והיה לי בית באמת. ואז התחלפו השותפות.

בכללי אני אדם שלא מעכל טוב שינויים .לא הייתי אומרת שקשה לי להתחבר לאנשים . אני כבר לא מרגישה בבית. אם זה לבוש לא צנוע או חוסר כימיה עם אחת השותפות, או ההרגל שלהן לשתות אלכוהול מידי כמה ערבים ולהשתכר...

מצד שני אנחנו בתחילת בדרך כשותפות ועבר רק חודש אז אולי זה ישתנה.

גם קשה לי לעזוב כי נקרעתי בלנקות את הדירה ולעצב, ועכשיו להתחיל הכל מההתחלה ולחפש, ואז לארוז ואז לנקות.פשוט אין לי כח נפשי.ואולי גם אז יתברר שהשותפות לא וואו.

ולא טוב לי לא פה בדירה ולא פה בצד של הלחפש ולארוז, ואני ממש לא יודעת מה לעשות.

זהו, זו הבעיה שלי.

אני מתפללת כל ערב שיהיה לי כח לעבור את השינוי אבל אני פשוט לא מוצאת את הכח.

יש לי קטע כזה שאם זה הולך בקלות זה סימן אצלי שזה נכון, אם יש ברכה בדבר אז הוא רץ, והחיפוש דירה נתקע..

אשמח לעצה, לעבור או לא

( לדבר עם השותפות דיברתי עם אחת אבל הן לא ישנו את הסגנון חיים שלהן כמובן)

תודה רבה מראש והלוואי ותוכלו לתת עצה.

תשובה

שלום לך אדוה.

אני ממש שמחה שכתבת לנו. ממש בשביל זה אנחנו פה! לענות (או לפחות לנסות) לענות על שאלות. זה לגמרי המקום בלי קשר לגיל או הקשר, וכולי תקוה שבאמת תצליחי למצוא בתשובה שלי מה שמצאת.

מה שאת מתארת ממש לא פשוט. כולנו מחפשים מקום. את המקום הפיזי שלנו שאנחנו מרגישים בו בבית ובנוח, את המקום החברתי שלנו וכו'. פה זה עוד יותר כואב כשמקום שהיה בעיקר שלך גורם לך להרגיש פחות בנוח. כואב לי איתך. מתפללת עלייך שה' ישלח לך פיתרון.

לפני שאני יורדת לרעיונות פרקטיים אני חושבת שאולי צריך לדבר טיפה על מושג הבית. בית לא תלוי במקום הפיזי שאתה נמצא בו. הוא לא מוגדר על ידי הגשמי. אז מה? הבית יוצר לנו גבולות. הפרדה בין חוץ לפנים. יציבות, ומקום. נקודת המוצא הזאת חשובה כי היא מזיזה את זרקור ההתלבטות מההחלטה הפרקטית אל עמדת הנפש. היא פותחת בפנייך שאלה חדשה- מה זה בית בשבילי. איך אני מצליחה ליצור לעצמי מרחב ביתי עם כל האתגרים האלו שפתאום צצו.

פרקטית את יכולה לעזוב או להישאר, אבל שאלת הנוחות תישאר לא משנה לאיפה תלכי ועם מי תהיי, אז השאיפה בעיני לכל אחד מאיתנו היא להצליח ליצור את היציבות הזאת בלב. להסתובב בעולם עם ידיעה פנימית שה' אוהב אותך והוא איתך כל הזמן, שגם אם אנשים משפיעים עלייך, השמחה שלך והטוב שבחיים שלך לא תלוי בהם. שיש לך יכולת השפעה על החיים שלך

מה אפשר לעשות?

1. להחליט ולהתמסר. אם את נשארת, אז להמשיך להשקיע בדירה ולקשט ולטפח, ואם לא אז להתחיל לארוז ולחפש דירה. ההתלבטות חוסמת את האפשרות להיות בהווה ולהנות ממנו, כי יש כל הזמן משהו שמושך אותך למציאות אלטרנטיבית. אם תתחייבי לפיתרון כלשהו זה יאפשר לך להתבונן סביבך ולראות יותר בבהירות איך את משפרת לעצמך את המציאות.

2. להתפלל, להתבודד. להנכיח את הנוכחות של הקב"ה. כי אם הוא איתך את לא לבד, ויש לך גב. זה נותן המון כוחות.

3. לחזק את הנוכחות של הדברים שטובים לך בחיים. מהדברים הקטנים ביותר עד לדברים גדולים ומשמעותיים כמו אנשים. לחזק את הטוב.

ניכר שאת רוצה להמשיך בדירה שלך . מאוד קל להגיד מרחוק "תדברי איתן" אבל נשמע שבאמת כדאי. אולי שווה לך להתחיל עם המכנה המשותף הקרוב ביותר בניכן. עם כמה שזה הזיה, אולי אפילו לבוא אליהן עם בירה ולשבת איתן, או להשקיע במפגש הזה. לשקף ולשיר ולהתחבר.

שתהיה שנה ומתוקה. מקווה שקצת הצלחתי לעזור. כמובן שאת מוזמנת ליצור קשר במידה ועולות לך עוד שאלות תחזרח אלינו. נשמח לשמוע מה איתך.

שתהיה שנה טובה ומתוקה. בהצלחה גדולה!

נעמה

(4)

כתבות נוספות