שאל את הרב

ריקנות ואדישות - איך לצאת מזה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/07/22 20:02 ח בתמוז התשפב

שאלה

מרגישה חסרת מעש לא מוצאת את עצמי כלום לא מרגש אותי לא מרגישה צורך להיות פה פשוט מרגישה ריקה

תשובה

היי יקרה.

תיארת רגשות מורכבים. כאלה שמשפיעים על המחשבות שלנו בנוגע למציאות, וגורמים לנו לא לעשות דברים שמספקים אותנו, לא לרצות בכלל לעשות אותם, לא להתמלא משום דבר ופשוט להרגיש מה שאת מרגישה.

המצב הזה אמנם לא פשוט, אבל זה לגמרי חלק מהחיים, והגיוני וטבעי שנרגיש ככה. אז היי, אני מניחה שאם כתבת לנו, את מאמינה שיש מה לעשות, ונשמע שלא בא לך להישאר במקום שלא עושה לך נעים. זה משמח ומעודד.

כתבת שאת מרגישה ריקנות, ושום דבר לא מרגש אותך. הריקנות הזו יכולה להיות מורגשת מכל מיני סיבות שמזמנים לנו החיים. זה יכול להיות בגלל תקופה קשה או התמודדות מורכבת שעוברים, ויכול להיות גם סתם ככה, לפתע פתאום, תחושות כאלה שמגיעות ומורידות לנו את מצב הרוח לרצפה. עדיף לנו לברר עם עצמנו אם מדובר בשגרה רציפה של תחושות כאלה, או שזה בא והולך, באופן כזה שלא מפריע לנו לשגרת חיים.

(אם מדובר במשהו שמפריע לשגרת החיים שלנו, כדאי לבדוק באופן עמוק ולשקול לפנות לגורמים מקצועיים שמבינים בעניין. יכול להיות שהורים, או דמות סמכותית קרובה יוכלו לעזור בכך מקרוב)

חשבתי על מספר דרכים שיכולות להועיל ולתרום, אני מזמינה אותך להעמיק בהן, להוסיף עליהן, לשנות באופן שיתאים לך, ואם תראי לנכון, אפילו לבצע אותן.

כדי למצוא, כדאי לחפש

אנחנו יכולות לשבת ולחשוב מאיפה באה הריקנות הזו, ממה היא נוצרה, למה שום דבר לא מרגש אותי, ועוד שאלות שמובילות לתהיות ומחשבות. זה כמובן חשוב ונצרך, אבל הנקודה החשובה היא לדעתי, זה להגיע מתוך התהיות האלו לתשובות שבעזרתן נמצא דרכי פעולה מעשיות, ולא נשאיר אותן רק באוויר.

תראי אותי, אני כאן

לפעמים, אנחנו מרגישים אבודים בעולם. קיימים כלפי חוץ וחיים ב"ה אבל בפנים לא מרגישים משהו מספק, ולא מרגש אותנו שום דבר, ממש כמו שכתבת.

ברגע שאקבל אותי ככה, בפשטות, עם כל ה"ריק" הזה, החוסר מעש, חוסר הריגוש- משם אוכל להתרחב ולתת לי מקום, לתת משמעות לעצמי. המשמעות הזו כבר תמלא קצת מהריק.

אם נזכור שכפי שאני, ככה אני טובה, ונקבל גם את הריקנות שבנו, לא נתייחס אליה כמשהו שלילי, בנקודה הזו נוכל לקבל אותה ומשם להתקדם לשינוי חיובי.

מטרות, אלי!

הצבת מטרות, לאט ובגדול.

לחשוב עם עצמך מה יכול לרגש אותך, מה את אוהבת לעשות, לחפש עמוק בפנים איזה שינוי היית רוצה לעשות בחיים שלך, ולהיות על זה.

אפשר לקחת יומן, לעשות רשימה, לכתוב הכול ולאט לאט, כל פעם, להשיג מטרה אחת.

מטרות נותנות משמעות, הן ממלאות את הזמן בדברים חיוביים.

זה יכול להיות חלומות שעדיין לא הגשמת, הנה כמה רעיונות:

- לימוד תחום חדש (יש קורסים מקוונים בהמון נושאים ללא תשלום, אם מעניין אותך, מצרפת קישור https://campus.gov.il/ ),

- ללמוד לנגן על כלי נגינה שאת עדיין לא יודעת,

- להתנדב במקום מסוים, כאשר אנחנו נותנים מעצמנו, אנחנו מקבלים בחזרה ומרוויחים לפעמים אפילו יותר ממה שנותנים.

או כל דבר אחר שאת חושבת עליו.

כשאנחנו שמים לעצמנו מטרה מול העיניים, הריקנות כבר נעלמת, יש משהו אחר שממלא אותנו.

לסיכום, ריק יכול להיות דבר קבוע, או זמני- אם מחליטים שהוא יהיה כזה. אבל כאשר יש במה למלא אותו, הוא נעלם, וכבר נהיה טוב (ומלא) יותר.

את יותר ממוזמנת לחזור, להתייעץ ולשתף אותנו כאן באתר, בשיחת טלפון ל:8298* או בווצאפ ל:0524683927. נשמח לשמוע ממך ולחשוב איתך על עוד כיוונים.

בתפילה שנמלא אותנו בדברים טובים ומועילים,

ובהצלחה רבה :)

הילה

כתבות נוספות