שאל את הרב

איך יוצאים מהתמכרות לתוכניות הריאליטי וכל הסרטים והסדרות??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/06/22 11:40 כב בסיון התשפב

שאלה

אני מרגישה שהתמכרתי...ואני לא מצליחה לצאתתתת מההתמכרות לכל הסדרות והכל... קשה לי מוות...

אני מרגישה לחץ רציני לראות כל דקה מהאח הגדול.. לא לפספס כלום..

זה מקשה על החיים ממשש!!!!

ואני לא מצליחה לצאת מזהה.... מה עושים..

אני שונאת את עצמי באמת!! מרגישה חרא!

ובאמת אני יודעת כמה זה לא טוב ויש שם חוסר צניעות והכל..

אבל לא מצליחה לצאת.. :(

לא רוצה להיות עכשיו בלחץ ובמתח 3 חודשים..

לא רוצה להיות במתח כל סידרה וכל פרק ..

בבקשההה תעזרו לייי לא רוצה ככה לחיותתת

תשובה

היי

בשאלה שלך אפשר לזהות חוויות שהן בהחלט מורכבות. לחץ ממשהו כזה שמעסיק אותנו, יכול לגרום לנו לפעמים להרגיש שאין דרך חזרה, שהגענו לתחתית, לקיצון, להתמכרות רצינית שמי יודע איך יוצאים מזה בכלל? אבל היי, אני כאן להזכיר לך שזה בסדר, טבעי, והגיוני להרגיש ככה. בחיים שלנו יש גם נקודות שדורשות התמודדות נכונה, וכשמוצאים דרך, זה לא סוף העולם ואפילו מחזק ומחשל. אני גם רוצה להאיר לך שהרצון שלך לשנות את המצב לטובה הוא חשוב ומוערך. (אפרופו רצון, הייתי בודקת לעומק אם אני באמת מכורה, או רק מרגישה ככה. כדאי להפריד בין מחשבה, רגש ומציאות. אנחנו יכולים להרגיש התמכרות רצינית למשהו, אבל בפועל מה שקורה הוא פשוט קיום של הרגלים שקיימים כבר זמן רב ובאופן טבעי קשה לשחרר אותם, אבל זה בהחלט אפשרי!. רצון לשנות הוא בסיס טוב להתחלה. לאבחן את עצמנו בעצם עשוי לגרום לייאוש, ובפרט שהאבחון לא תמיד נכון)

בשאלתך תיארת צדדים לכאן ולכאן. לא קל להתמודד עם מצבים שגורמים לנו לקונפליקט פנימי. מצד אחד הרצון שלנו להישאר מעודכנים, ומצד שני החלק בתוכנו שאומר: "זה לא נכון, זה לא טוב, אני חייבת ורוצה להפסיק". במצבים מעין אלו יש לנו את הבחירה על האופן בו נפעל. האם נחליט להשאיר את המצב כמו שהוא (להישאר באזור הנוחות שלנו), או לחילופין- להחליט שאנחנו חייבות לעשות מעשה, לדאוג לעצמנו יותר, ולהעלות את איכות החיים לרמה גבוהה אחרת, מהידיעה שזה אכן צעד נבון ויעיל בשבילנו. ברכותיי, נראה שאת מבינה מה טוב בשבילך, וכעת נשאר למצוא דרך להתקדם.

נו, אז מה עושים?

אציע כמה כיווני פעולה אפשריים שייתכן ויועילו לך במידה ותבחרי. תוכלי כמובן להרחיב אותן למקומות שרלוונטיים לך יותר, כי בסוף כל אחד ייחודי, ומה שמדבר אלי לא בהכרח ידבר למישהו אחר :)

לאט לאט, ובהדרגה

לפעמים כאשר חווים פרצי מוטיבציה לשינוי של משהו בחיים שלנו, אנחנו קצת מסתנוורים, ובלהט הרגע פשוט עוצרים הכול, מפסיקים בשנייה, ופונים לצד השני. (חשוב לציין שזה לפעמים אכן מה שכדאי לעשות, וכמובן תלוי בסיטואציה) אבל, מצבים רגישים יותר דורשים מאיתנו תשומת לב מיוחדת ויחס אישי. וחשוב להשאיר את המוטיבציה על אש נמוכה. רמה אופטימלית של מוטיבציה שתתרום לשינוי ותשאיר אותה לפרק זמן ארוך, ולא לטווח קצר.

תכנית ממוקדת לשיפור

אפשר לייצר לעצמנו תכנית ממוקדת שתחלק לנו את זמני הצפייה והעדכונים לפי שעות, או ימים- מה שמרגיש נכון. שלב אחרי שלב. למשל, אם עד עכשיו היינו צופות בפרק מיד כשהוא יוצא, מרגע התוכנית נחכה שעתיים ורק אז נראה (דחיית סיפוקים שלום :) ). על ידי ההגבלה המסוימת הזו אנחנו מרגילים את עצמנו למציאות חדשה ולהרגלים רצויים יותר. בשלב מתקדם, נוכל להפחית מזמן הצפייה שלנו עד כה, או אפילו לבחור סדרה מסוימת שעליה אנחנו מוותרות, חשוב להזכיר לעצמנו שהוויתור הזה הוא לגמרי קפיצת מדרגה בשביל איכות החיים שלנו והתקדמות שחשובה לנו באופן אישי.

הגדלת טווח ההנאות

אנחנו נראה שכאשר יש לנו זמן פנוי (בהנחה שהפחתנו במידת מה את זמני הצפייה שלנו), נוכל להתמקד בדברים נוספים שמעניין אותנו להתעסק בהם. אפשר לעשות זאת על ידי רשימה של דברים כאלה, כמו חלומות קטנים שידחפו אותנו קדימה, ולבחור בכל פעם פריט אחר מהרשימה. כאשר אנחנו חווים הנאה וסיפוק מדברים נוספים, והופכים את מה שהיה בשבילנו העיקר- הצפייה בסרטים וסדרות, באופן טבעי הוא כבר נהיה פחות רלוונטי עבורנו, שהרי משהו אחר מעניין אותנו יותר..

לסיכום, ראינו שהמצב לא כל כך נורא כמו שחשבנו שהוא. המציאות כפי שהיא ניתנת לשינוי. הצענו כמה דרכים אפשריות לשינוי הזה. כאשר הוא הדרגתי, מותאם לנו באופן אישי, וממלא אחר סיפוקים והנאות דומות, הוא יאפשר לנו בעצם לעצב מציאות חדשה ונעימה יותר.

כמובן שאפשר לשתף חברה טובה או דמות קרובה אחרת בתהליך הזה, תמיד קל יותר כאשר מישהו מלווה אותנו ומהווה תמיכה. וחשוב לזכור, גם אם יהיו זמנים של קושי- כדאי לשים לעצמנו מול העיניים את המטרה לשמה התכנסנו, ולזכור למה בעצם התחלנו.

את תמיד מוזמנת לחזור, להתייעץ ולשתף אותנו כאן באתר, בשיחת טלפון: 8298* או בווצאפ ל:0524683927. נשמח לשמוע ממך.

בהצלחה!

הילה

כתבות נוספות