שאל את הרב

ההורים לא מסתדרים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/03/20 20:51 ו באדר התשפ

שאלה

ההורים שלי לא מסתדרים בכלל בבית , רבים כל הזמן אחד עם השני...

מה אני בתור ילדה צריכה לעשות בשביל לתקן את המצב ולגרום לשינוי המצב בבית לשמחה וכיף ?

תשובה

שואלת יקרה שלום.

יש שני סוגי אנשים בעולם:

סוג אחד תמיד מרגיש שהעולם מחליט עליהם ואין להם מה לעשות בנידון. הם מרגישים שהם נולדו לתוך מציאות מסוימת והם חסרי אונים מולה. התחושה שלהם היא, שמה שיש לו שליטה בעולם- זה כל מה שמחוץ להם.

אבל יש בעולם גם סוג אחר של אנשים, שבתחושה שלהם מה שבעל השפעה בחיים שלהם זה הם עצמם. מי שכותב את הסיפור של החיים שלהם ומעצב את האווירה שבתוכה הם חיים, זה אך ורק הם בעצמם.

מזה שאת שואלת מה את יכולה לעשות כדי להשפיע על האווירה בבית, אפשר לראות מהשאלה שלך שאת מהסוג השני וזה מדהים. כל הכבוד לך.

מאוד קשה כשההורים רבים. מאוד. כולנו רוצים שהבית יהיה נקודה של רוגע, של שלווה, שבה נוכל להרגיש בטוחים ואהובים, וכשיש בבית מריבות, בטח מצד ההורים, זה קשה.

לפני שניכנס למה שאפשר לעשות, חשוב להבהיר משהו חשוב- זאת לא אשמתך בשום צורה שההורים שלך רבים ביניהם. האחריות על הקשר הזוגי ביניהם היא שלהם בלבד. הרצון שלך לשפר את האווירה בבית הוא מבורך, אבל אסור שהוא יבוא מתוך תחושת אשמה על מה שקורה בו.

מצד שני, את כן חלק מהבית, וזה אומר שלא פחות ממה שאת מושפעת ממנו, את גם משפיעה עליו. בדרך כלל כשנוצרת אווירה שלילית במקום מסויים, כולם קצת עוזרים לזה, במודע או לא במודע. כי לכולם רע עם האנרגיות השליליות ובכולם מתעוררים רגשות שלילים מזה, אז כל אחד תורם את שלו לערימה, וככה האווירה נהיית יותר מבאסת. אבל אפשר גם אחרת. את יכולה לבחור לזרוק לתוך הסל הגדול של הרגשות בבית דברים אחרים. שמחה, אופטימיות, חיוכים, אהבה, שמחה, רוגע, מחמאות וטוב. וכמו שהאווירה הרעה השפיעה על כולם, ככה גם האופטימיות שלך תשפיע על האווירה, והאווירה הטובה תשפיע על כולם.

יכול להיות שתצטרכי אפילו להתאמץ בשביל זה. להרגיש איך האווירה גורמת לך לרצות להסתגר או לכעוס, אבל להחליט שמה שאת מביאה לתוך הבית זה רק טוב. אפשר אפילו להתרגל שבכל פעם, לפני שנכנסים הביתה לוקחים כמה נשימות עמוקות, משאירים את הבאסה בעציץ שבכניסה, ומזכירים לעצמנו- אני נכנסת הביתה עם אנרגיות חיוביות, ושום דבר לא ימחוק לי את החיוך מהפנים! אם תצליחי לרכוש את היכולת הזאת, את תגלי שהיא תעזור לך במקומות רבים, לא רק בבית.

חשוב גם שלא תשמרי את מה שאת מרגישה בבטן. תנסי לחשוב על דמות מבוגרת שמכירה אותך ואת סומכת עליה, ותספרי לה על זה. גם לדבר על זה עם ההורים מותר לך. לא סיפרת אם מדברים על זה אצלכם במפורש, אבל בכל מקרה מותר לך לדבר עם ההורים בנחת (לא בזמן שהם במריבה) ולומר להם שהיית שמחה שבבית תהיה יותר אווירה של רוגע ואהבה. תשאלי אותם אם יש להם רעיונות איך להנעים את האווירה בבית, בלי להזכיר במפורש מי גורם לאווירה השלילית.

דבר נוסף שחשוב להחזיק בראש זה שמריבות זה לא בהכרח לכל החיים. לא סיפרת כמה זמן זה ככה, אבל אני זוכר תקופות שבהן ההורים שלי רבו המון, ובסוף הם השלימו, התקרבו והיום הם בזוגיות מדהימה. אבל אפילו אם הדברים יישארו כמו שהם, אני סומך עלייך שתלמדי למצוא את המקומות שבהם יש לך שמחה וכיף. עם האחים, עם החברות, או אפילו יום אחד בבית שאת תבני…

לסיכום - כל הכבוד על השאלה. את לא אשמה, אבל את בהחלט יכולה להשפיע על האווירה בבית, ולהביא את השמחה שלך לבית. חשוב שתשתפי את מי שאת רוצה במה שעובר עלייך, ובכל מקרה, תזכרי- בסוף הדרך יהיה טוב.

בהצלחה רבה!

נתנאל

כתבות נוספות