שאל את הרב

"דלוקה" על אחד המדריכים בסניף

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/07/19 18:34 כה בתמוז התשעט

שאלה

אני דלוקה כבר הרבה זמן על אחד המדריכים... אני חושבת שגם הוא מרגיש משהו הוא לא יוצא לי מהראש אני ממש הייתי רוצה להתחיל איתו.. אבל לא נעים לי. מה אני צריכה לומר לו? אני לא מפסיקה לחשוב עליו.. אני יודעת שזה לא פסדר שאני רוצה להיות חברה שלו אבל הוא חשוב לי ואני אוהבת אותו. תודה.

תשובה

שלום יקרה, שמחה שפנית אלינו.

את כותבת שאת מתלבטת לגבי המדריך שאת מעוניינת בקשר איתו. מצד אחד נראה שאת חושבת שזה פחות מתאים עכשיו, אבל מצד שני כן היית רוצה לקדם את העניין, כיוון שאת מעריכה אותו והוא חשוב לך. נראה שאלו תחושות מבלבלות וקשה להכריע ביניהן. לפני שנגיע לעיקרי הדברים חשוב לי לומר לך שזה מאוד מוכר ונפוץ, גם אני הייתי בסניף בנים מעורב, וזה קורה המון שיש רגשות כלפי בני המין השני. זה נורמלי והגיוני ממש. יחד עם זאת, כפי שאת כותבת, חשוב לנו לא להיסחף באופן אוטומטי אחרי הרגש לבדו.

אהבת לעומת הערכה

כתבת שאת "דלוקה" על המדריך, וגם "אוהבת" אותו. זה נשמע דומה אבל אלה מילים שמתארות רגש מעט שונה. האם את מעריכה את אותו מדריך, חושבת שיש בו מידות טובות, שהוא אדם ערכי ומלא עשייה, או שאת בעיקר מרגישה שאת נמשכת אליו כי הוא חמוד, מצחיק, אולי מקובל חברתית? יש הבדל בין הדברים, וברגע שמבררים אותו אפשר יותר להבין מה אולי נכון לעשות עכשיו.

לרוב אהבה והערכה יבואו יחד וזה בריא וטוב. העניין הוא שברגע שיש לך מדריך שאת בקשר רציף וקבוע איתו, או קשר בין לבין (לא תיארת בשאלה האם הוא המדריך בקבוצה שלך), זה יכול להתפתח לקשר של עזרה, סיוע ותמיכה משתנה, ומשם תצמח הערכה לאותו אדם.

אהבה לעומת זאת, זה קשר שבו גם נכנסת הערכה, אך היא לא לבדה- יש בה גם רצון לקיים קשר ארוך טווח עם אותו אדם. בקשר מסוג זה יש צורך בבשלות, בגרות, הכלה אחד של השני ובעיקר מוכנות להשקעה בקשר. ההבחנה בין הדברים תדייק אותך ותעזור לך לראות איפה את כרגע, ואיפה את רוצה להיות. אז מזמינה אותך לשקול את הדברים אם תרצי.

אז מה אפשר לעשות?

ראשית כדאי לנסות ולברר, בינך לבין עצמך ואולי עם חברה טובה, מה באמת את מרגישה כלפיו? אם באמת הגעת למסקנה שיש לך רגשות של אהבה כלפיו, תוכלי לשאול את עצמך האם את בשלה ומוכנה לקשר. תוכלי לערוך טבלת יתרונות וחסרונות של התחלת קשר זוגי בשלב בו את נמצאת, ולראות מה גובר על מה.

כדאי גם לזכור שלא כל חיבה או אהבה חייבת לקבל ביטוי מעשי כרגע. בגיל צעיר באמת אין הרבה דברים שאפשר לעשות עם אהבה ומשיכה, בלי "להסתבך" קצת בנושאים כמו שמירת נגיעה וסוגיות אחרות. זה גיל שבו חשוב לנו לפתח את עצמנו כפי שאנחנו, כדי שנוכל בעתיד להגיע מבוררים ובוגרים לקשר זוגי. ולכן זה בסדר שיש רגש, אבל הוא יכול להתקיים בראש, בלב, ביומן האישי ובשיחות עם אנשים שקרובים אלייך. הוא לא חייב לצאת אל הפועל כדי להתקיים.

ממליצה גם לדבר עם חברה קרובה, מדריכה, או בוגרת של הסניף שאת מעריכה. הן אולי יוכלו לתת לך כיווני חשיבה נוספים, ואז אם תחליטי בסוף לשוחח אם אותו מדריך, את תדעי מה לומר ומה להחליט בנידון. בנוסף, אם את בקשר עם הקומונרית, אולי גם היא תוכל לעזור. היא בטח מכירה את המדריך ואותך ואולי תוכל לסייע ולכוון מההיכרות אתכם. וכמובן שאת מוזמנת לשוב ולפנות גם אלינו, במוקד הטלפוני או כאן באתר.

מקווה שעזרתי. המון הצלחה!

רותם

כתבות נוספות