שאל את הרב

חשש- הבחור מעוניין בי בעיקר בגלל מראה חיצוני

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/03/20 21:14 ח באדר התשפ

שאלה

אני חוששת שאולי מישהו שכרגע אני יוצאת איתו מעוניין בי בעיקר בגלל המראה החיצוני שלי, אך זו רק הרגשה ואין לי הוכחה לכך. האם יש דרך לדעת או לבדוק?

תשובה

היי יקרה.

ברוכה הבאה לעולם הדייטים, מאחלת לך שלא תזדקקי לצבור בו ניסיון, אבל גם אם כן, שתצאי ממנו מחוזקת ומושכלת יותר ושתפיקי ממנו רק טוב. השאלה שלך נוגעת בעניין שהוא מאוד משמעותי והוא מציאת חן. זה הבסיס שאיתו אנחנו מתחילים את תהליך יצירת הקשר- אם נרצה להיות בתהליך הזה כמובן.

מראה ראשוני שהוא לטעמנו יוצר רצון ומוטיבציה להכיר יותר לעומק את המדוייט ולבחון את הקשר ביננו. ולפעמים האבחנה אם הוא או היא לטעמנו אינה חד משמעית. על הסקלה של מציאת החן יש חיובי, שלילי ונטרלי וזה עשוי להשתנות בהתאם להעמקת הקשר והיכרות עם הבן אדם לטוב ולמוטב. אם כך, משמח לשמוע שמצאת חן בעיני הבחור, זה לכשעצמו נותן תחושה מאוד נעימה ונותן ביטחון.

במקרה שלך את רושמת שאת מרגישה שאולי הבחור מעוניין בך בעיקר בגלל המראה החיצוני. אני מאמינה שזה לא נעים לך להרגיש שרוצים בך בעיקר בגלל המראה ושהיית שמחה שהבחור יראה בך את הדברים הטובים הנוספים שיש בך, ובוודאי יש, וירצה אותך גם בגללם. את מבקשת לאמת את החשש הזה.

אם כך, תרשי לי קודם כל להבין את מהות ועומק החשש ואחר כך נבין איך אפשר לאמת אותו.

כשאדם נעול על פרמטר מסוים שמאוד חשוב לו (מציאת חן), לפעמים קשה לו לשים לב לפרמטרים אחרים שגם חשובים (מידות טובות, זרימה ועוד). אפשר אולי להגיד שהחשש שלך הוא שהבחור יבחר בך משיקולים שלא מספיקים בכדי לדעת אם הקשר באמת מתאים? או אולי חשש שהבחור לא מצליח לראות רבדים עמוקים יותר באישיות שלך וזה מעיד על רמת העמקות שלו? ברגע שתביני את מהות החשש יהיה לך יותר קל להבין מה מפריע לך בעצם בבחור או בקשר.

אני לא יודעת באיזה שלב אתם נמצאים בקשר, אבל כן מומלץ לקחת בחשבון שעם העמקת הקשר יכול להיות שתרגישי שמתפתחות אצל הבחור סיבות נוספות לכך שהוא מעוניין בך. כלומר, לקשר מתקדם זה אכן לא נעים ואולי אפילו מעצבן להרגיש שהמראה החיצוני זאת הסיבה המרכזית לרמת הרצון להיות בקשר. אבל בשלבים ראשוניים זה הגיוני כי הרי הוא עדיין לא מכיר אותך. כל זה כל עוד כמובן שמחפשים את הפנימיות שמבעד למראה. ואת זה באמת אפשר לבדוק על ידי הדברים הבאים:

בשיח בינכם-

לבדוק איך השיח בינכם על ערכים, מידות, תכונות אופי (נושאים שהם יותר מופשטים) וכך לראות מה סולם הערכים והמידות שלו, לאילו דברים בחיים שלו הוא שם יותר דגש. אפשר לשאול אותו בכנות מה הסיבה שהוא מעוניין בקשר, או ביותר כלליות מה הנקודות שחשובות לו בבחורה או תכונות מסוימות שחשובות לו.

בשלבים יותר מאוחרים של הקשר אפשר לבדוק איך הוא מציג אותך למשפחה שלו או לחברים שלו, איך הוא מדבר עלייך. לדוגמא "תדעו לכם שהדר היא הבחורה עם הלב הכי טוב שהכרתי". האם כשהוא מחמיא (אם הוא מחמיא, כי זה נתון לדיון איך ועל מה להחמיא) הוא מתייחס לאופי ומעשים או יותר על נראות וחיצוניות?

הבנת ההרגשות-

תנסי להבין את מה שאת מרגישה לעומק. את יכולה לכתוב לך על דף נקודות שעלו לך שאולי בעקבות זה הרגשת את מה שהרגשת, אפשר לשתף חברה או כל דמות מוערכת או אהובה אצלך שתוכל לשקף לך את מה שהרגשת ולקרוא אותך מבין השורות. בנוסף תבדקי האם את מרגישה שהוא שמח בך ומדברים שעשית או אמרת וכן אם כיף ונעים לו בחברתך, כי הרגשה של כיף ונעים קשורה יותר למעשים וכימיה בקשר מאשר נטו למראה חיצוני.

גם לגבי הנושא הספציפי הזה, וגם לגבי הדייטים בכלל, מומלץ להתייעץ עם מישהי, קרובת משפחה או חברה קרובה שאת סומכת עליה. השיתוף יקל ויפרוק מהלב את מה שמעט מכביד, גם אולי תקבלי הצעות מה לעשות ותובנות מכיוונים חדשים שיאירו את הנושא, וכן גם אולי תהיה חשיבה משותפת שתועיל.

מקווה שהועלתי, מאחלת לך בהירות ושמחה בתהליך!

ושה' יכוון אותך למה שהכי נכון ומתאים לך.

עטרה

כתבות נוספות