שאל את הרב

גולשת באתרים לא צנועים ומתקשה להפסיק!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/08/21 20:26 ל באב התשפא

שאלה

שלום, שאלתי פה שאלה בנושא וענו לי תשובה מדהימה שככ שיפרה לי את ההרגשה בנוגע למצוקה שחוויתי בנוגע לגלישה באתרים לא צנועים.

ב"ה אני משתדלת לחסום כל אופציה וגישה שיש לי לדברים מהסוג הזה, אך עדיין לא מצליחה לחסום הכל.

גם כשאני חושבת שכבר יצאתי מזה ואולי אצליח סוף סוף להתרחק מהגועל הזה, שהוא כל כך לא אני! הוא כל כך לא הבן אדם שאני רוצה להיות, האישיות שאני רוצה לפתח!

כל פעם, אני חוזרת לזה. ממש בשיטתיות.

האם יש מפה איזה מוצא אחר?

תודה מראש!!

תשובה

הי.

שמחה שהתשובה עזרה לך קצת!

המפגש עם המיניות בגיל ההתבגרות הוא באמת טעון ומבלבל. ויש בו משהו גם קצת "מגעיל", במיוחד כשזה בתוכן שנמצא באינטרנט, ויכול להיות בוטה ומוקצן. אבל זה לא משקף את הערך והיופי שיש במיניות. ממש לא. המיניות הטובה והנעימה היא חלק מהאישיות הבוגרת שלך. גם המשיכה שלך לתוכן באינטרנט נובע במקור מהחיפוש אחר המיניות הטובה, שמתאימה לך. ובצדק את מתאכזבת בכל פעם, כשהמפגש עם התוכן המוקצן לא משאיר באמת סיפוק.

ולכן נסי לזכור שאת צודקת! התוכן המוקצן הזה הוא באמת לא את. אבל יש בך חלק שהוא מיני. יצרי. שמחפש אהבה וסיפוק. זה בסדר גמור! זאת לא תקלה.

את יכולה לנסות ולחשוב מה את לא אוהבת בתוכן שיש באינטרנט, ולחלופין איך כן היית רוצה לראות ולחוות את המיניות שלך בעתיד. את יכולה לחשוב, לתאר לעצמך, אולי אפילו לכתוב. לתכנן קצת את הבית העתידי שלך, את הזוגיות, את המשפחתיות, וגם את הקירבה לאיש שתחברי. אינטימיות, הקשבה, הערכה וחיבה הם מרכיבים חשובים במיניות, והם לא מתקיימים בתוכן מוקצן באינטרנט. מיניות שיש בה רגשות עמוקים היא חזקה פי כמה מהמיניות ה"פשוטה", שיש בה תשוקה שטחית וזמנית בלבד.

עוד טיפ הוא למצוא עוד דרכים לבטא את התשוקה שלך לדברים, ולמצוא בהם סיפוק. מיניות קשורה בתשוקה וסיפוק, אבל לא רק היא. יש עוד המון עיסוקים שיש בהם תשוקה, התלהבות והנאה. גם לשם אפשר להוליך את האנרגיה שלך, וליהנות. בין אם זה לשמוע מוסיקה כיפית, לרקוד, לנגן, לצלם תמונות וסרטונים של דברים, ועוד המון כיוונים שתוכלי למצוא בהם אתגר והנאה. זה יכול להיות לבד או עם חברות, בבית או בחוץ, בביה"ס או בשכונה. ככל שיהיו לך "בהיכון" המון אפשרויות להתלהב ולעשות דברים מהנים, כוח המשיכה של האינטרנט קצת יפחת. גם אם הוא לא ייעלם לגמרי - זה כבר יעשה לך טוב יותר. המטרה היא לא "הכל או כלום", אלא להגביר את מה שטוב לנו, ולהפחית במה שלא.

את מאוד מוזמנת לדבר איתנו במוקד מתי שתרצי, בווטסאפ או בטלפון, ונשמח להקשיב, לתמוך ולעזור. כוכבית 8298 בטלפון, או בווטסאפ 052-468-3927.

בהצלחה!

כתבות נוספות