שאל את הרב

בת זוג בעייתית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/07/19 17:33 כו בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני יודע ובטוח שמקומי הוא לא לקבוע עתיד של אנשים אבל זהו מקרה יוצא דופן..

הוריי נמצאים בהליך גירושין במשך כחצי שנה ואבא שלי התחיל ״לצאת״ עם מישהי אחרת כשהם עוד נשואים אבל זה עוד לא הכל, העניין הוא שמי שיוצאת איתו גורמת לו לעשות דברים רעים ומנצלת אותו.

כשבוע לפני שהבנתי הכל חלמתי על סבא שלי, סבא שלי אהב מאוד מאוד את אבא שלי ואבא שלי אהב אותו אפילו יותר. (אני חולם הרבה על סבא שלי, והוא ממש ״מדבר״ איתי) בחלום ראיתי אותו עצוב ובוכה וניגשתי לשאול אותו מה קרה. האישה אמנם לא הייתה בסיטואציה בחלום אבל כאילו ידעתי שמדובר עליה. אותה אישה היא אחות של אישתו של אח של אבא שלי והכרתי אותה אבל לא בתדירות גבוהה (באירועים, באזכרות וכו׳) כששאלתי אותו מה קרה הוא אמר לי שהיא נחש ושהיא מחפשת רק להרוס אותו ואת הכסף. לא ידעתי למי הוא מתכוון כשהוא אומר ״אותו״ אבל שבוע לאחר מכן היא הגיעה לבית שלנו כביכול בתור מנקה. משם הם ביחד וכולם יודעים את זה אבל הם בכל זאת מסתירים את זה ממני. היא קונה לאחי הקטן מתנות יקרות כדי לקנות אותו בגלל שהוא בסך הכל בן 10 ולא מבין הרבה. היא רוצה להגיע לאבא דרכו וככה לזכות באבא שלי. הם כבר טסו פעמיים ונסעו לנופשים ביחד עשרות פעמים רק בחצי השנה הזאת.

בגלל החלום ובגלל שאני מרגיש סוג של שליחות בגלל סבי אבל לא מוכן לתת לה להרוס אותו ולקחת לו את כל הרכוש (אבי הוא אדם עמיד שאוהב לתת לנשים שהוא אוהב) כבר שבוע שאני חולם כל לילה סיוטים עליהם וזה לא נותן לי לנוח. אני בוכה כל הזמן כשאני רואה שהם ביחד וזה מוציא אותי מדעתי שאבי לא רואה את זה.. חשוב לי לעשות הכל כדי להפריד ביניהם אף על פי שזה לא מקומי בגלל שהיא נחש ורעה, היא גרמה להמון סכסוכים ביני ובין אבא שלי מאז עד שחשבתי לשים קץ לחיי ולכן זו מעין הגנה עצמית.

אני חייב את עזרתכם בבקשה

תשובה

שלום וברכה

אוי...

הסיפור שעובר עליכם הוא כואב מאוד.

והחלק שנגלה לעיניך (בוודאי יש עוד חלקים, וכל אחד מכם רואה רק חלק מהסיפור הכללי) כואב עוד יותר, מעצים את הכאב, כי יש מישהי שאולי מנצלת אותו, או סוחטת אותו לעשות דברים רעים.

לא מכוח החלום צריך להתמודד עם המציאות הזו. את משמעות החלום אין אנו יודעים, ואולי הוא אינו מעיד אלא על התחושות הפנימיות שלנו.

צריך להתמודד עם המציאות מכוח עצמה – ההגנה על אחיך הקטן על אמא שלכם.

ובעיקר – על עצמך.

אל תשכח לרגע כי החיים שלך הם החיים שלך. הם לא תלויים באביך, או באף אחד אחר. הם גם לא תלויים בהתנהגות של האישה הזו.

אתה הגרעין המהותי של הקיום שלך עצמך, ואתה צריך לעשות את מה שטוב לך. לא מוטל עליך לפרק את הקשר ביניכם, וכאמור – סביר להניח כי לא את הכל אתה יודע. מוטל עליך לדאוג קודם כל ליישות שלך – "חייך קודמים לחיי חברך", ומתוך כך לעשות טוב וחסד לסובבים אותך.

האם אתה יכול ללכת בדרך פשוטה זו ?

כל טוב ושערי אורה

כתבות נוספות