שאל את הרב

אם המצב היום גרוע מה יהיה בעתיד??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/08/22 16:49 כ באב התשפב

שאלה

שלום ושבוע טובב

דיברתי עם אחותי על המצב הגרוע פה בארץ על כל הדברים האלה של מצעד הגוואה ועל זה שרוצים לעשות שיעור חינוך מיני לילדים בכיתה א (!) שהורסים את התמימות את הצניעות ובכלל את עם ישראל. ואני ממש בלחץ אם עכשיו המצב רע מאוד מה יהיה עוד 10 20 שנה?? איך נגדל את הילדים שלנו???

דיברתי עם חברה שלי על זה שחייבים משיח והיא אמרה שהיא חושבת שמשיח יבוא דווקא כשניהיה מתוקנים.

מה נעשה?? איך נוכל להתמודד בעתיד עם הטומאה הזאת?? לתוך איזה עולם נגדל את הילדים שלנו???

תודה רבה ולילה טוב!!

תשובה

שלום יקרה.

בואי נתחיל מזה שפשוט מצויין שאת שואלת ולא נשארת עם כל הדברים האלה לבד. השאלה חשובה מאוד ויש לתת עליה את הדעת. עוד דבר ממש מוצא חן בעיני: את רואה לא רק את עצמך עם ישראל חשוב לך, העתיד שלו. לאן אנחנו מתקדמים מכאן ואיך עושים את זה הכי טוב.

אז יש כמה דברים שאני רוצה להגיד לך:

1.זה לא חדש:

הנושא הזה הוא התמודדות ישנה של עם ישראל ושל העולם בכלל. בספר בראשית מופיעים דמויות שחטאו בנושא הזה. ובעולם העתיק של עובדי האלילים רבים עבדו עבודה זרה, באופן הזה. התורה לא מפחדת ומסתכלת לנושא הזה בעיניים, לא מחביאה ולא מתנצלת ומופיעים בה מצוות לא תעשה שעוסקות בעניין הזה.

2. איך נכון לגשת לנושא?

בעיניי בשתי דרכים:

א. לא בבהלה.

כשאנחנו נבהלים זה מעמיד אותנו במקום של חולשה. אנחנו עסוקים בהשרדות במקום בדבר האמתי. אנחנו נאחזים בפחדים במקום להיות על עיקר. הבהלה משתקת, היא לא בונה בנו קומות של בהירות ההכרה במלכות שמים ובדרך של התורה.

גם כשעומדים מול אנשים שדעתם שונה מדעתנו הבהלה רק מרחיקה מֵשִׂיח מכוון, מהדברות, וגם מהסכמה שאנחנו לא מסכימים, מכבוד לאדם גם אם אנחנו לא מקבלים את הדרך שלו. הבהלה מסמאת עיניים ומרחיקה אותנו מעצמנו.

ב. בהוספת טוב:

בטהרה, בצניעות שלך כפרט בתוך חברה שהיא דוגמא לבנות שאת אפילו לא יודעת שאת משפיעה עליהן. בשמירת הלשון ובתפילה על עם ישראל שיתחבר לעצמיותו, לטהרה ולבחירה בטוב.

3. אנחנו אף פעם לא לבד:

א. ריבונו של עולם שומר על העם שלו ומשגיח והתוכנית של ה' להגן על עם ישראל, שקיומו כימי עולם, חזק יותר מכל דבר. מכל מנהיג כזה או אחר, שעולה על המפה הפוליטית של מדינת ישראל. מִקְוֵה יִשְׂרָאֵל ה'.

ב. יש לנו תלמידי חכמים, שהם בית היוצר של האומה, יש בעיה? קושי? התלבטות? אפשר להתייעץ, לברר ולקבל כיוון נכון לעבודה. חשוב להתייעץ זה פוקח את עיננו ושם אותנו על מסלול מדוייק. עוזר לנו לחשוב על מה שלפנינו ומסייע לנו להמנע מטעויות.

עד כאן להפעם.

מקוה שקצת עזרתי, אם לא- מוזמנת לשאול שוב, יכולה גם דרך המוקד הטלפוני.

ב"הצלחה גדולה,

ממני נועה.

כתבות נוספות