שאל את הרב

אני מרגישה שאני משחקת דמות, מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/11/20 11:02 ד בכסלו התשפא

שאלה

שלום, אני כל הזמן מרגישה שאני "משחקת דמות".

יש לי כמה חברות שאני חברה טובה שלהן ותמיד כשאני איתן אני מרגישה שאני משחקת דמות. זה מוזר כי אני כן מרגישה "פתוחה" אבל מה שיוצא לי מהפה הוא לא אני!!! לי יש עומק.. אני אוהבת שיעורי תורה, אני אוהבת עומק. אני מבינה עניין.

וכשאני איתן אני מרגישה ילדה קטנה ולא חכמה וסתם מישהי שהיא לא אני!! אני ממש מתחרפנת מזה, לפעמים אני הולכת לצד ומנסה להיות "אני" (אף על פי שאין לי מושג מי אני באמת) ואז חוזרת ולא מצליחה להיות אני! אני כל כך התרגלתי שהן רואות אותי בדמות של מה שהצגתי ככה שקשה לי לחשוב אחרת... זה מטריף אותי ואפילו קצת מלחיץ, וזה קורה עם עוד כמה אנשים..

מה לעשות??

תשובה

שלום לך יקרה!

ממש מבינה את התסכול שלך. מלחיץ להרגיש שאת מתנהגת בצורה שהיא לא טבעית לך, ובטח זאת סיטואציה מבלבלת. יישר כוח על תשומת הלב שלך למה שעובר עלייך.

כולנו מושפעים מהסביבה שלנו, באופן כזה או אחר. ב"אני" שבך יש הרבה צדדים, ובאופן טבעי קבוצות שונות מוציאות ממך דברים מסויימים, ואז צדדים אחרים מקבלים פחות מקום להתבטא.

אל תבהלי מה"דמות שאת משחקת". יכול להיות שאת אפילו מתחברת באמת לחלק מההתנהגות שלה, פשוט לא להכל. וזה בסדר. זה קורה להרבה מאוד בנות, למרות שזה מרגיש מוזר.

מה שהכי חשוב זה לתת לצדדים הנוספים שבך להתבטא. למצוא עוד חבורה, עוד מסגרת שתעשה לך טוב. זה לא אומר שאת צריכה להתרחק לגמרי מהחברות שמולן את מרגישה "לא את", אלא ליצור קשרים נוספים שיחזקו בך את הצדדים שאין להם מקום כרגע.

לדוגמא, כתבת שיש בך עומק ואת אוהבת שיעורי תורה, אז אולי יתאים לך להצטרף לחבורת לימוד?

אם את לא מכירה חבורה כזאת או שיעורי תורה בסביבה את יכולה גם ליצור אחת בעצמך. נסי לחשוב על חברה או שתיים שגם כן מתעניינות בנושאים עמוקים, ופשוט תקבעו ללמוד יחד. אני בטוחה שיש עוד בנות שמרגישות כמוך וישמחו על ההצעה שלך. אתן יכולות ללמוד בקביעות מתוך ספר, לשמוע שיעור באינטרנט או לפנות למדריכה/ מורה שתכוון אתכן. אולי אפילו היא תרצה להצטרף וללמוד יחד איתכן.

כמובן שאת יכולה לחשוב גם על קבוצות מסוג אחר, הרעיון הוא ליצור לעצמך סביבה שבה תוכלי לבטא את האני שלך.

ככל שיהיו לך יותר קבוצות שבהן תוכלי להעצים את מי שאת, ה"אני" שלך יתחזק ולאט לאט הוא יתבטא גם מול אותן החברות שבהתחלה הרגשת איתן כמו ילדה קטנה.

מאחלת לך הצלחה גדולה ושיהיה רק טוב!

עידית

כתבות נוספות