שאל את הרב

אני מרגישה שאני לא מממשת את עצמי..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/20 19:46 ז בכסלו התשפא

שאלה

שלום!!

בזמן האחרון אני מרגישה שיש לי שאלה ביני לבין עצמי- מה את עושה כדי לעשות טוב?

ואני מרגישה שאני לא מספיק עושה עם עצמי משהוא כדי לעבוד על עצמי ולשפר את עצמי. אני מרגישה תקועה באותו מקום ולא מתקדמת, ואני מרגישה שאני לא עונה לעצמי תשובות לשאלות שלי...

אבל אני גם לא מוצאת תשובות....

תודה מראש:)

תשובה

שלום מעיין, תודה על השאלה!

אני רואה שאת מוצפת בתחושות ורגשות. אני רוצה להתחיל ולומר לך שזה טבעי וזה הכי נורמאלי שיש! השאלות והבלבול עולים בדרך כלל בתקופה בה מעצבים את עצמנו ואישיותנו.

זה מדהים לראות שאת שואפת גבוה ויש בך רצון להתקדם ולהשתפר. זה ממש לא מובן מאליו שאת מודעת כל כך לשאיפות שלך בגיל 16. עצם הרצון להוסיף טוב הוא עשיית טוב בעולם. כמו שרבי נחמן אומר: "העיקר הוא הרצון". רצון עז כמו שלך מוביל לתהליך של שיפור העולם ועשיית טוב. הרצון הוא הדלק למעשים הטובים ולהתקדמות.

יש משפט שאומר: "אם אדם היום כפי שהיה אתמול, למה לו המחר?". לדעתי זה מתאים מאוד לתחושות שעולות בך. אנחנו צריכים תמיד להיות במגמת עליה. זה לא אומר לקבל על עצמי כל יום דברים מפוצצים שלא הגיוני שאעמוד בהם, אלא להתקדם בצעדי תינוק בדרך אל השיפור הפנימי, לדוגמה: היום אני אחייך יותר אל אנשים ויום למחרת לנסות להגיד תודה לנהג האוטובוס וכו'..

בנוסף, כדי להוסיף טוב ולהתקדם את יכולה להתנדב. אני מצאתי שזה מאוד תרם לסיפוק העצמי שלי ולתחושה שכל שבוע אני משנה עולם של מישהו ומשתפרת בעצמי! התנדבות מעצבת מאוד בתקופת ההתבגרות, ועוזרת לנו ללמוד כוחות שחבויים בך ולהוציא אותם לפועל.

עוד פתרון שאני יכולה להציע לך, זה להחליט כל שנה לקחת על עצמך לנסות להשתפר במשהו מסוים בשנה הקרובה. להתחיל עם דברים קטנים. לדוגמה, אצלי זה היה משהו שקשור יותר לאווירה רוחנית מאשר לקיום מצווה.: לא לספור עוד כמה עמודים נגמרת התפילה/לבדוק כמה זמן נשאר.

שנה אחרי זה לקחתי על עצמי לומר קריאת שמע במיטה. וככה כל שנה לנסות להשתפר במשהו מסוים, ואני יכולה להעיד על עצמי שהיום אני משתדלת לקיים דברים שלפני כמה שנים לא הייתי כל כך שמה לב אליהם.

כתבת שאת לא מוצאת תשובות לשאלות שלך. אז אני מציעה לך ש״עשי לך רב״: תפני לאדם שאת מעריכה ורוצה להתקרב למידותיו, ותתייעצי איתו\ה לגבי השאלות שלך. או שתפני לרב שיענה לך. יש המון פלטפורמות וירטואליות אם את מעדיפה, או טלפוניות.

2 טיפים אחרונים וחשובים:

1. תחגגי ניצחונות!! יש נטייה להתייחס להצלחות שלנו כמובן מאליו ודווקא לכישלונות שלנו כדברים שמעידים עלינו ומאפיינים אותנו. זה לא נכון. תעריכי את ההצלחות שלך ותקבלי גם את הכישלונות כשלב הכרחי בדרך אל הניצחון הגדול יותר.

2. אל תתייאשי!! יש 70 פנים לתורה ויש המון סגנונות של תשובות לכל שאלה בחיים, תחפשי עד שתמצאי את הרב שלדרך שלו את הכי מתחברת ותשאלי אותו את השאלות שלך.

בהצלחה רבה 3>

תהילה

כתבות נוספות