שאל את הרב

אני מבולבלת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/06/19 23:56 כו בסיון התשעט

שאלה

אממ אני לא יודעת מה עובר עליי בזמן האחרון, אני מרגישה ריקנית, אני יודעת שהקב"ה נמצא פה, אבל אני לא מרגישה אותו.. אני מרגישה מוזר..אני מרגישה שאני מאבדת את עצמי

אין לי כוח לכלום.. פעם כשהייתי מתפללת הייתי מרגישה מלאה יותר עכשיו זה פחות מרגיש ככה, וכואב לי שאני מרגישה ככה, אני יודעת שהקב"ה נמצא איתי אבל יש לי תחושת ריקנות גדולה

בנוסף לכך אני מחפשת שירות לשנה הבאה, והלכתי כבר למלא מקומות, לרובם לא קיבלו אותי ועד שקיבלו אותי משהו שם לא הסתדר לי..

זה ממש מתסכל..אני מודעת לעצמי וחושבת שאני בסך הכל בן אדם סבבה (ברור שלכל אדם יש את המקומות שבהם הוא צריך להשתפר)בסוף שופטים אותי בסך הכל 5 דקות, ואני לא מצליחה להעביר את עצמי בצורה טובה בזמן הזה..

כולם אומרים לי שבסוף אני אמצא את המקום שהכי טוב עבורי אבל זה רק מסתכל אותי לשמוע את זה

בקיצור.. אני דיי מבולבלת..

רק רוצה להוסיף שהאתר מדהים!

תשובה

שלום לך!

תודה שבחרת לפנות אלינו, מקווה שהתשובה שלי תיתן לך את המענה שאת מחפשת :)

על פי הדברים שכתבת רואים כמה חשוב לך לא להסתפק במצב הנוכחי, שאת מחפשת להתקדם בעבודת השם ולמצוא קירבה מחדש. עצם הרצון הזה, הוא כבר שלב משמעותי בתהליך! גם אם כרגע המרחק בין הרצון לעשייה בפועל נראה רב.

אני בטוחה שיש לא מעט אנשים שיתחברו לתחושות שאת מתארת, מן ריקנות סביב הקשר עם הקב"ה בתקופות מסוימות בחיים.

מה שיפה אצלך, שגם בתקופה כזו, את עדיין מנכיחה את מציאות ה' בחייך (כמו שכתבת "אני יודעת שהקב"ה נמצא פה") לצד תחושת הריחוק. זה מעיד בעיניי שוב על אותו רצון לקירבה שתיארתי קודם.

בשלב זה, אני רוצה להציע לך נקודה למחשבה שמקשרת בין שני החלקים של הפנייה שלך –האם העובדה שכרגע את מתקשה במציאת שירות לאומי, משפיע לך על הרצון "לשוחח" עם הקב"ה? מעצים את תחושת הריקנות? יכול להיות שיש קשר בין הדברים? לפעמים כשאנחנו מצליחים לשים את האצבע על הנקודה שמשפיעה עלינו, נוכל גם יותר בקלות להגיע לפתרון הקושי.

מתוך כך, אני ממליצה למצוא אדם קרוב אליך שאת מעריכה את דעתו. תוכלי לשתף אותו בתחושות ולחשוב יחד מהיכן נובעים הדברים ואולי גם להעלות הצעות לפתרונות.

דבר נוסף שחשוב לי לומר לגבי חיפוש השירות, אכן כמו שכתבת לפעמים התהליך הוא מתסכל. כשאת מגיעה במוטיבציה לתרום את כוחותייך הנפלאים במקום המתאים ולא תמיד מוצאת או נתקלת בסגירת דלתות, זה עלול להביא לתחושה מבאסת ואולי ירידה במוטיבציה. אבל כדאי לזכור שלא תמיד קולטים אותנו, או שאולי אנחנו מרגישים שמשהו מתאים לנו אך מלמעלה מכוונים אותנו לכיוון מדויק יותר. וכמובן, לדעת שאין הדבר מעיד כמה את איכותית וטובה!

לגבי החיפוש עצמו- האם את יודעת מה הסגנון של השירות שאת רוצה? באיזה תחום? מה חשוב לך שיהיה שם ומה פחות קריטי? לעיתים כדאי לעצור ולעשות לעצמנו סדר. גם כאן ניתן לעשות זאת לבד או להיעזר באדם שמכיר אותנו היטב.

לפני סיום, הייתי ממליצה לך לשלב בין החיפושים דברים שיעשו לך טוב וימלאו אותך- עיסוק בתחביבים, בילוי עם אנשים שאת אוהבת וכדו'. כאשר אנחנו מתמלאים בתחושות חיוביות זה גם משפיע על המוטיבציה שלנו בדברים שדורשים מאיתנו יותר מאמץ.

דבר אחרון- מותר לך להרגיש מבולבלת לפעמים. זה בעיקר מעיד שאת אנושית :) יש בנו רצון עז לשלוט ולהיות מכוונים כל הזמן על המטרות שלנו והעתיד שלנו, אבל לפעמים בחיים יש תקופות אחרות, בטח אם אלו תקופות של חיפוש בית ספר, שירות, עבודה, לימודים או בן זוג! לגיטימי שנחוש מבולבלים. בד"כ מדובר בדברים חולפים, ברגע שדברים יתחילו להתחבר ולהסתדר, הכל ירגיש יציב יותר.

מאמינה ומקווה שבקרוב יהיה רגוע וההתחלה החדשה תביא איתה ברכה ♥

משאת

כתבות נוספות