שאל את הרב

מדוע יש מעט יהודים והרבה יותר נוצרים ומוסלמים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/02/22 20:44 יד באדר א'

שאלה

שלום רב,

הבנתי מדוע היהדות היא דת נכונה ואמיתית, אך מדוע יש כה מעט יהודים בעוד נוצרים ומוסלמים יש כחול אשר על שפת הים? בטוח יש להם איזושהי טענה כנגד טענותינו, אחרת הם לא היו כל כך הרבה.

תודה רבה לכם!

תשובה

שלום הלל, מה שלומך?

שאלת שאלה טובה ותודה רבה שפנית אלינו לברר. השאלות מחזקות ובונות את האמונה שלנו, ואם לא נשאל לא נדע.

אשאל אותך שאלה: כמעט כל אחד מאיתנו החזיק פעם מטבע או שטר של כסף. אפשר להניח שגם ילדים קטנים נגעו פעם בכסף של ההורים או של מישהו בבית. נכון? אבל האם יצא לך פעם לראות יהלום יקר מאד? זה כבר נדיר הרבה יותר, וכמעט רק סוחרים בבורסת היהלומים רואים. האם זה אומר שהכסף חשוב ויקר יותר מהיהלום כיוון שהוא מרובה יותר ונפוץ יותר? לא. אלא ודאי שכל דבר שהוא חשוב יותר ויקר יותר, הוא נדיר ושמור יותר.

זכינו והקב"ה בחר בישראל להיות לו לעם סגולה מתוך שאר שבעים אומות העולם, ונתן לנו את התורה. דווקא בגלל החשיבות והסגולה המיוחדת של ישראל, הם מועטים יותר, ולא כולם יכולים להיות חלק מעם ה'. אמנם הנצרות והאסלאם הם רבים יותר, אך הם גם פשוטים ולא אלוקיים.

היהדות היא קדומה ונצחית, וכמה תלאות וצרות שלא יבואו – אף אחד לא הצליח ולא יצליח להשמיד אותנו לגמרי. לעומת זאת, אימפריות גדולות ועצומות ששלטו על העולם כולו, נכחדו כולם ולא נשאר מהם זכר! המצרים והיוונים של פעם לא קיימים היום. יש אמנם עמים כאלה, אבל הם לא אותם שהיו פעם.

גם אם נתייחס לטענות, האמת היא שגם הנצרות והאסלאם מתבססות בעצמן על היהדות. הן מאמינות בתנ"ך ובזה שהוא ספר אלוקי, אך הוסיפו על גביו עוד דברים וטענות אחרות לצערנו.

לסיכום: הנצרות והאסלאם הם רבים ונופים אליהם גם עמים נוספים רבים וגדולים. מספרם רב כחול הים, אבל ישראל באיכותם יותר מכולם. הם העם הנבחר, עם סגולה, הם נצחיים – בעוד אימפריות גדולות נפלו ונעלמו. לעתיד לבוא כתוב ש"מלאה הארץ דעה את ה'", כלומר, כולם ידעו שהקב"ה אמת ותורתו אמת, ואז "והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד". בינתיים לא הכל גלוי ועוד יש עמים נגדנו. אבל כשתבוא הגאולה בעז"ה במהרה בימנו, כולם ידעו שישראל הם עם ה' והקב"ה מלך מלכי המלכים.

מקווה שעניתי תשובה שמתיישבת על הדעת. כמובן שאפשר לחזור ולשאול, ונשמח לענות.

בהצלחה רבה!

ישראל

כתבות נוספות