שאל את הרב

אם אמות ואז אגלה כי הכול סתם... זה לא יהיה בזבוז??

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/12/20 18:38 ז בטבת התשפא

שאלה

אם אמות ואז אגלה כי הכול סתם...

זה לא יהיה ביזבוז??

תשובה

שלום שיר.

השאלה שלך מעניינת ומצוינת, ורבים התחבטו בה לאורך הדורות. גם גדולי הפילוסופים ניסו לברר מה התכלית שלנו, ומה מחכה לנו בהמשך. בשורה התחתונה: מדובר בסוג של תעלומה. אנחנו לא יודעים בדיוק.

מה שכן, האמונה היהודית מדריכה אותנו איך כדאי לנו לנצל את הימים שלנו על האדמה, כדי גם להרגיש טוב, גם לעשות טוב, וגם להגיע מוכנים אל המעבר ל"שלב הבא" - מה שהוא לא יהיה, שאליו נגיע אחרי 120 שנה.

יש מילה אחת משמעותית בהקשר הזה, שאת יכולה לקחת איתך: "חוויה". מה זאת חוויה? זאת התנסות שבה את מעורבת, בדרך כלל באופן מעשי כלשהו, ותמיד - באופן רגשי. לשחק עם חברות - זאת חוויה. לעמוד באתגר קשה - חוויה. אפילו לחוות קושי מורכב, ובסוף להצליח לעמוד בו ואפילו לפעמים לצאת מחוזקים - זאת גם יכולה להיות חוויה שלא כולה רעה. אני בטוח שאם תנסי לחשוב, תוכלי להיזכר בכל מיני חוויות טובות וגם פחות טובות שהיו לך כשהיית קטנה יותר, לפני שהגעת לגיל 13. כולן הן חלק מהדרך המעניינת שאת עוברת, ומחכות לך עוד חוויות רבות.

החוויות האלה בונות אצלנו קומות וחלונות בנפש, כל פעם קצת, כל פעם בצורה קצת שונה, ובסוף מתקבל מבנה גבוה, מגוון, מעניין ומרשים, שהוא המגדל של חיינו. בכל קומה שאנחנו בונים ומטפסים, נשקף אלינו נוף נרחב יותר ומעניין יותר, וזה אחד מהדברים שמניעים אותנו להמשיך ולבנות, להמשיך ולהתנסות, להמשיך ליהנות מהדרך היפה הזאת.

כשאנחנו צוברים חוויות מגוונות, וגם מנסים לעשות טוב לעצמנו ולאחרים שסביבנו, יש לנו תגמול כפול: אנחנו גם נהנים ומקבלים הרגשה טובה וסיפוק כבר עכשיו, בעולם שלנו, וגם מקבלים הבטחה, שבעוד הרבה שנים הדברים הטובים האלה לא יישכחו. ועל זה באמת אפשר לשמוח. אז את יכולה בינתיים לנסות לחשוב קצת פחות על מה שממתין לנו בעוד שנים רבות, ולהתרכז יותר בדברים המעניינים שקורים לנו כאן ועכשיו. לחשוב איך את מפנקת את עצמך בדברים טובים, איך את שוקעת בעשייה שאת אוהבת, בתחביבים, ביצירות, במוסיקה, בכל מיני דברים. ולצד עשיית הטוב לעצמך, אפשר לשלב גם עשיית טוב לסביבה: זמן איכות כיפי עם ההורים, קצת עזרה כשצריך, ליהנות עם האחים והאחיות, לדבר ולעשות דברים מהנים עם החברות, לצאת מדי פעם לאיזו התנדבות, וכו'. אלה דברים שמספקים לנפש שלנו אוויר לנשימה, נותנים לנו כוח, וגורמים לנו עונג משמעותי.

את מאוד מוזמנת לדבר איתנו על זה בהרחבה גם במוקד הטלפוני, שבו מחכות לך מתנדבות ממש נחמדות וקשובות, במספר 8298* (כוכבית שמונה שתיים תשע שמונה), או במוקד הווטסאפ: 052-468-3927.

מחכים לדבר איתך!

חוויות נעימות ובהצלחה,

אוהד

כתבות נוספות