שאל את הרב

אמונה ובירור עצמי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/10/19 19:07 כח בתשרי התשפ

שאלה

לרב שרלו שלום,

יש לי שאלה שהיא לא ספציפית, יותר שיתוף במחשבות ובקשת עצה איך להמשיך מכאן.

אני אישה דתיה בשנות ה-30, נשואה עם ילדים, עובדת וב"ה החיים עמוסים.

אני גדלתי בבית דתי ומבחינת אמונה - היו לי תקופות בהן האמנתי בה' יותר ולעיתים פחות. תמיד היו לי שאלות באמונה - לפעמים מצאתי תשובות טובות, לפעמים הן לא הספיקו לי, לפעמים לא חיפשתי מספיק.. אבל כאמור העניין של האמונה ידע עליות ומורדות.

מה שכן , הנפש שלי נמשכת לרוחני וגם טוב לי בחברה הדתית.. אבל מוצאת את עצמי בנפש עם ספקות על כל העניין, ספקות מאוד עמוקים ובסיסיים. אבל ביומיום החיים כל כך עמוסים שאני לא מוצאת זמן ופניות מחשבתית ללמוד הרבה והאמת - גם לא יודעת ממה להתחיל כי כאמור הדברים מאוד בסיסיים.

אני מרגישה כאילו שהלוואי והייתי בעלת אמונה גדולה ויותר מחוברת ויותר היו ברורים לי דברים. מה שכן, להרבה מצוות אני ממש יכולה להתחבר. זאת אומרת, זה לא מתוך קושי לקיים אלא הפוך - כאילו טוב לי בסה"כ במסגרת אבל מרגישה מבפנים לפעמים חלולה..

בנוסף לזה, הילדים התחילו לגדול וגם לשאול שאלות ומרגישה את התחושות האלה גם במובן הזה.

יותר ויותר עולה בי הרצון לברר לעצמי דברים. ורציתי לשאול עצה עם מה כדאי להתחיל ואיך מתקדמים מכאן?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

מה שעובר עלייך בתחום האמונה הוא הדבר הכי בריא והכי טבעי בעולם.

ספר שיר השירים מלמד על כך – הדוד (שהוא המשל לקב״ה) והרעיה (שהיא המשל לכנסת ישראל) אוהבים אחד את השני, והיא ממש חולת אהבה. אף על פי כן, יש ביניהם יחסי אהבה וריחוק, משיכה ובריחה, חיבוק ונעילת דלת.

זה טיבם של חיי האמונה אצל בני אדם רבים, ועצם העובדה שאת מיטלטלת אינה רעה. היא גם יכולה לזמן הרבה מאוד דברים טובים. וכשמשהו לא מספיק – זו הזדמנות לחפש אחר נתיבים מתחדשים לחיבור מחדש של האמונה.

רק את יכולה לדעת איך להמשיך מכאן.

אני יכול לפרוש בפנייך כמה אפשרויות, שכתובות בתוך המכתב שלך, שהלוא כל מה שאני יודע על הצומת בה את נמצאת הוא השורות המעטות שכתבת, וזה כמובן לא מספיק להדרכה רוחנית עמוקה.

את כותבת שאת נמשכת לרוחני. ואולי אפשר שלתקופה מסוימת תתחברי למקומות בהם עושים עבודה רוחנית – חבורות תפילה למיניהן, עבודה שבגוף, או כל מיני מקומות שבהם המוקד הוא הרוחניות שבאמונה. אפילו ברשת יש הרבה מאוד אפשרויות למצוא עבודה רוחנית של ממש, באירועים שונים בyoutube וכדו׳.

או שאפשר שמה שידבר אלייך עכשיו נמצא במקום אחר לגמרי. הוא נמצא ביחסי בין אדם לחבירו, במובן הזה שמתוך תרגול ואימון כיצד להקשיב לאחרים, כיצד להיענות, כיצד לשאול, כיצד להעמיק שיח (זה יכול להיות עם בעלך, חברה וכדו׳) תוכלי להקיש את החוויה הזו לחוויית הדיבור עם הקב״ה והקשב אליו.

ואם את רוצה לעסוק בענייני אמונה ממש – אני יכול להציע את המאמר הארוך על האמונה שכתבתי בסוף ספרי ״אחריך נרוצה״ (פירוש לשיר השירים) שאולי יפתח בפנייך שערים חדשים.

ואם תוכלי לדייק יותר מה את מחפשת – אולי אוכל להציע עוד אפשרויות, שמתוכן את תיפגשי עם מה שמעורר אותך.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב ושלום אמונה

כתבות נוספות