שאל את הרב

מה ההוכחה לכך שהתורה ניתנה על ידי ה' ולא נכתבה על ידי בשר ודם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/10/20 09:14 ט בחשון התשפא

שאלה

מה ההוכחה לכך שהתורה ניתנה על ידי ה' ולא נכתבה על ידי בשר ודם?

אני מאמינה שיש הקב״ה. רואה אותו בטבע בלי ספק. אבל איך אני יודעת שהתורה עצמה - ממנו? איך אני יודעת שזה לא סיפור שמישהו כתב והמציא שזה מה שהקב״ה רוצה ממנו? איפה המעבר הזה מאלוקים אלינו?

תשובה

שלום וברכה תמר!

תודה רבה שפנית אלינו ושיתפת אותנו בשאלה החשובה והיקרה הזו. שאלה זו חשובה מאוד מפני שהיא יסוד עיקרי ביסודות האמונה שלנו, ועל כן יש לנו את הזכות והחובה לברר ולהבין יסוד זה, על מנת שנתחבר לעבודת ה' ולאמונה בו מתוך יציבות, אמונה והרבה שמחה!

האמונה שלנו שהתורה המצויה בידנו כעת הינה מאת ה' יתברך, ולא נכתבה על ידי בשם ודם, היא מכח המסורת בת אלפי השנים שהתורה נמסרה אצלנו מדור לדור ללא שינוי כלל.

כאשר התרחש מתן תורה, היה זה אירוע שנעשה לעיני מיליונים רבים! (בהערכות מדובר קרוב ל4 מיליון יהודים!), ולא רק לעיני עם ישראל נעשה אירוע זה, אלא לאוזני העולם כולו, כמו שמתואר שכל הבריאה שמעה את מתן תורה, עד כדי כך שעוף לא צייץ. (אגב, זוהי גם כן הסיבה שגם הנוצרים והמוסלמים, הדתות הגדולות בעולם – לא מתכחשות לכך שהקב"ה נתן תורה לישראל, מפני שכל העולם היה עד לכך, אלא שהם טוענים שלאחר מכן היו שינויים ב"בחירה" כביכול חלילה. אך כולם מודים שאכן התורה ניתנה מן השמים).

והנה שבת לאחר מכן משה רבינו מצווה את עם ישראל לקרוא בתורה בה מתואר מתן תורה שהגיעה מהשמים, וכולם קוראים את אותם מילים, ומעידים שאכן כך קרה וכך נאמר להם, ושהקב"ה הוא נתן את התורה ושמעו כולם את קולו. ואם יקרה פעם אחת, שאחרי כמה שנים יקרא בתורה נער צעיר – שלא היה במתן תורה, ובטעות הוא יחליף אות אחת או מילה אחת, מיד כולם יתקנו אותו, שהרי הם היו באותו מעמד והם יודעים בדיוק כיצד התרחש הדבר ומה בדיוק נאמר. וכך מאב לבנו, ומסב לנכדו, עוברת התורה דור אחרי דור.

והנה איזה פלא, שגם אחרי אלפיים שנות גלות, שהם היו ישראל מפוזרים בכל קצוות תבל – פשוטו כמשמעו, חוזרים הם הביתה, לארץ ישראל, וכל קהילה מגיעה עם ספר התורה שלה שליווה אותה בכל שנות הגלות, והנה לכל הקהילות בעולם כתובים אותם מילים! אין הבדל באות אחת, בכתיב חסר או מלא, ואפילו בתג אחד בין כל היהודים!! כיצד דבר כזה אפשרי? הרי אפילו בנוסח התפילות יש כל כך הרבה גרסאות ושינויים בין עדות?!

אלא שהמסורת הזו – היא ההוכחה הגדולה ביותר שכל מה שכתוב בתורה הוא אמת לאמיתה, ושהתורה המצויה בידינו ניתנה לנו מאת הבורא יתברך שמו ולא הומצאה על ידי אדם כזה או אחר, מפני שאז לא היה סיכוי שכל כך הרבה אנשים יקבלו וישמרו את דבריו בצורה כל כך הדוקה ומדוקדקת...

מאחל לך הרבה הצלחה בהמשך בירור יסודות האמונה, זוהי באמת זכות גדולה!

וכמובן שאם יש עוד שאלות – אנחנו כאן בשמחה רבה!

בהערכה רבה!

ידידיה

כתבות נוספות