שאל את הרב

למה אני שמנה? קשה לי

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 30/08/20 14:22 י באלול התשפ

שאלה

הרב חנן היקר,

ידוע שלכל אדם יש ניסיון שונה בחיים. אבל יש לי ניסיון אחד שאני כל כך שונאת.

הגוף שלי מאז ומתמיד היה גדול, בעלת משקל גדול. מאז שאני זוכרת את עצמי אני נלחמת. במה שיגידו, בקולות בפנים, מבחוץ. כל כך הרבה קושי ביסודי בעקבות כך, בכל מקום. אני כל חיי מתפללת להיות אחת שיכולה לאכול מה שהיא רוצה מבלי לבכות אחר כך כי אני יודעת איך זה ישפיע על המבנה גוף שלי.

למה יש כאלו שיכולות לאכול מגש פיצה ויישארו אותו הדבר ואני רק מלאכול רבע ממה שהן אכלו צריכה לצום יום שלם. זו סכנה בריאותית מכל כיוון.

זה כאב כל כך גדול. לא למצוא בגדים (ועוד צנועים שזה כל כך קשה) , לא לאכול מה שאני רוצה וכל הזמן לרדוף אחרי הדיאטה הנכונה שאולי תעזור, "האורח חיים הבריא" החדש. בבקשה למה הקב"ה נתן לי ניסיון שכל כך מתסכל אותי וגורם לי לכאב כזה?

תשובה

לשואלת היקרה שלום,

קראתי את מכתבך, את מתארת קושי לא פשוט בכלל. ליבי איתך.

הרבה דברים בחיים נתונים לבחירתנו בחיים: מי יהיו החברים שלנו, באיזה בית ספר נלמד, מה נלבש הבוקר, ובאיזו תנועת נוער נפעל.

יחד עם זאת, יש דבר אחד, אותו הקדוש ברוך הוא קובע, בלי להיוועץ בנו: התיקון שלנו. לכל אחד מאיתנו יש משימה בחיים. ייעוד אותו הוא מגלה במהלך חייו ופועל להשלמתו. התיקון הוא הסיבה לשמה באנו לעולם, ובהשלמתו נצא ממנו. בחיים שלנו אנחנו משתדלים לכוון אליו, מבלי לדעת אותו מראש.

חלק מקביעת התיקון שלנו, א-להים מחליט גם על נתוני הפתיחה שאינם ניתנים לשינוי; גוון העור שלנו, צבע העיניים, המשפחה, הגובה, הכישרונות, פיזיולוגיה וגנטיקה.

לדוגמא, אדם שנולד עיוור בשתי עיניו. יכול אדם לומר: זה לא מוסרי! למה ה' עשה לו את זה? התשובה היא שהתיקון הספציפי שלו שמצדיק את הקיום שלו (הנשמה) הוא לעבוד את ה' לתקן את המידות ולהאיר את העולם מתוך גוף של עיוור.

נשוב לשאלתך.

ה' ברא אותך עם נתוני פתיחה מסויימים, חלקם קלים וחלקם מאתגרים, מה שבטוח: הם מדוייקים. את מביטה בהם ואומרת לה': אני לא יודעת מה התיקון שלי, אבל מאמינה באמונה שלמה שכל אבר ואבר, כל נטיה וכל כישרון שנתת בי ושלא נתת בי - הם בשביל לשמשני, כדי להועיל לי בדרך המכוונת עבורי. אף אחד אחר לא מסוגל לבצע את ההשלמה המוטלת עליי, לכן באתי לעולם ברוך השם. מודה אני לך על הכל.

המבט אל האחרות, והדשא של השכן עלול להוריד את רוחך. שהרי זה 'כיף' רק למראית עין. כל אחת והניסיונות שלה, אל לנו לדבר באחרים. העיקר מבחינתך זאת המשימה שלך, בתוך הנתונים הקיימים אותם קבע לא אחר מאשר אבא שבשמיים.

אם נסגל לעצמנו ראיה מלאת אמונה זאת, ההתמודדות תהיה טובה יותר ותצליחי לעלות מעלה מעלה.

בהצלחה!

כתבות נוספות