שאל את הרב

איך לשמר את האהבה

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 06/03/18 00:08 יט באדר התשעח

שאלה

שלום. בעז"ה אני מתחתנת עוד כמה חודשים, ואני מאוד אוהבת את הארוס שלי

ורציתי לדעת איך נוכל להמשיך לאהוב גם בעוד עשר שנים? אני מפחדת שהאהבה תדעך עם השנים ..

תשובה

לשואלת שלום,

שמחתי לשמוע שאת עומדת להתחתן! יהי רצון שיהיה ביתכם מלא שמחה ואהבה, ותזכו לבניין עדי עד, בבנים ובבנות לעבודתו יתברך. אמן.

שאלה טובה שאלת. קודם כל- אין מה לפחד. שאי עיניך סביב, רבים הם הזוגות שאהבתם נמשכת עשרות שנים, ואפילו הולכת וגוברת. אל דאגה, זה אפשרי וטבעי.

סוד האהבה הנצחית במיל אחת הוא: התחדשות. הקשר הזוגי חייב להתחדש ולהתרענן כל כמה זמן.

אני מעביר סדנאות לרענון הזוגיות, אתן כאן כמה עצות פרקטיות לדבר:

א. להיות בתודעה שכשאנחנו מתחתנים אנחנו מוכנים *לעבוד*. להשקיע בזוגיות שלנו- זמן ומשאבים. אם אנחנו רוצים שהאהבה שלנו תגדל, צריך להשקיע; לשמוע שיעורים, להירשם לסדנאות זוגיות, להיפגש עם דמות להדרכה מדי פעם, ועוד.. ברוך השם כמעט בכל מקום ניתן למצוא את הדברים הללו. אפשר פעם בשנה, אפשר גם יותר, הכל לפי הצורך.

ב. שמירת טהרת המשפחה. סוד ההתחדשות היהודית כל חודש הוא דבר מדהים ששומר על תשוקה בין בני הזוג ומפתח את יכולות התקשורת ביניהם.

ג. שיח זוגי, לדבר אחד עם השני על מה שאתם עוברים. פעם בשבוע לפחות, אני ממליץ אפילו פעם ביומיים זמן בלי טלפונים ובלי הפרעות בו אפשר לשוחח בנחת ולשתף. שיתוף רגשי בין בני הזוג מחזק את האמון ומקרב את הלבבות.

אסיים בקטע שאני מאוד אוהב, אותו כתב חבר טוב שלי:

"רגילים לחשוב שנישואין הם כמו רכיבה על אופניים, אם לא מדוושים – נופלים. זה נחמד, אבל באופניים מתאמנים קצת בהתחלה ותו לא.

נישואין דומים יותר לנהיגה ברכב. עם השנים, המכונית משתנה, הכבישים מתחלפים והחוקים מתעדכנים. חייבים - מדי פעם - לרענן את עצמנו.

למעשה, נישואין מושלמים דומים לטיסה במטוס. הגבהים אליהם אפשר להגיע הם אינסופיים, היעדים הולכים ומתרחקים. אבל הנסיקה שמורה למי שיתאמן מדי כמה ימים, למי שישתפר עוד ועוד בשלל הכפתורים והמנורות.

הנישואין נושאים את בני הזוג מעלה מעלה. אם רק יבינו שהם במטוס ולא באופניים עם הילוכים, השמיים הם הגבול".

בהצלחה רבה רבה לכם, המון מזל טוב!

כתבות נוספות