שאל את הרב

איך לקום מנפילות ברשת ובצניעות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/02/22 21:40 כה באדר א'

שאלה

שלום.

עד לפני לא הרבה זמן הייתי נופל הרבה באינטרנט בדברים שאני מתבייש לספר אך לאחר כמה ימים הצלחתי להתגבר ולהתחיל לטפס מעלה

אתמול בלילה באה הנפילה הכי כואבת והכי גדולה שהיית לי בשנים האחרונות בקושי הצלחתי להירדם בגלל המחשבות מרוב שזה היה חזק אני לא מאמין על עצמי שנפלתי ועוד יותר לא מבין איך אני יכול להיות ככה מדריך ולתת דוגמא לחניכים שלי שבסך הכל אני שנתיים מעליהם.

אשמח אם תתן לי עצות איך אני קם ועצות איך אני לא אפול יותר והכי חשוב איך אני מוציא את המחשבות האלה מ הראש.

תודה רבה

תשובה

שלום לך.

נפילות באינטרנט ובתחומים אחרים הן דבר טבעי. גם אצלך, גם אצל החניכים, וגם אצל אנשים אחרים. קשה להיות במצב שבו לעולם לא נופלים. במיוחד בתחום שהוא טבעי כמו המיניות. זה טבעי ובריא שיש לך משיכה, ושיש לך מחשבות. נכון שאין כרגע כל כך מה לעשות איתן, אבל עדיין זה דבר נורמלי ומבורך.

יש שני סוגים של נפילות או מחשבות:

1. מחשבות מיניות או נפילות בצניעות, אינטרנט, ושמירת הברית.

2. מחשבות על כמה נורא זה שנפלתי בסעיף הראשון.

אז אמרנו שבסעיף 1 זה טבעי ליפול. טוב לעשות דברים כדי לצמצם את הנפילה: לדאוג לעצמנו לעיסוקים מגוונים ומעניינים, להתקין סינון במחשב, , ועוד. בסעיף 2 לעומת זאת, הרבה יותר חשוב לצמצם את הנפילה. לא לתת לפער מסוים בין הרצוי למצוי לייאש אותנו. הנפילה בצניעות אומרת עליך רק דבר אחד: שאתה אנושי. שאתה בסדר. זה היה מוזר אם לא היו לך מחשבות מיניות! ובכל זאת אתה לא עוסק בהן כל היום. אתה לא מסתגר בחדר, מסרב לדבר עם המשפחה והחברים, נמנע מלצאת החוצה לביה"ס, ורק שקוע באינטרנט כל היום. להיפך: אתה מצמצם למינימום את העיסוק שלך במחשבות המיניות, ואתה לא נותן להן להפריע לך ביומיום.

אלא שיותר מאשר המחשבות הללו מפריעות, הבעיה היא בתחושות האשם וברגשות החרטה. הן יכולות ךהציק ולהזיק הרבה יותר מהנפילה בצניעות, שנעשתה בלי כוונה. ולכן תזכיר לעצמך שהנפילה לא משנה אותך. אתה טוב, אתה בריא, אתה עושה כמיטב יכולתך. תקפיד לא לתת למחשבות הביקורתיות אחיזה, ותענה להן במחשבות ענייניות: אני בסדר גמור! ומיד אחרי נפילה - תמשיך בשגרה. תאכל, תשחק, תתפלל, כל מה שמתאים לך לעשות. ככל שלא תתן למחשבות מסעיף 2 להפריע לך, כך יהיו לך יותר כוחות להשתדל ולצמצם את המחשבות מסעיף 1.

יהיו לך עוד נפילות, בצניעות ובתחומים אחרים. אני לא אומר לך את זה כדי לבאס אותך. להיפך. לכולנו יש נפילות. השאלה היחידה היא האם אנחנו מסוגלים לחיות איתן ולעמוד מולן באומץ, לראות את המקום הקטן שלהן לעומת ההצלחות שלנו? או שאנחנו נותנים להן להשתלט עלינו, ולגרום לנו להרגיש שאנחנו לא שווים? וכאן יש לך בחירה.

כאן תוכל למצוא עוד התייחסות לנושא:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1094904

אתה מאוד מוזמן להמשיך לדבר איתנו, על הנושא הזה ועל כל נושא אחר, גם במוקד הטלפוני האנונימי שלנו, בכוכבית 8298. נשמח לשדר איתך ולמצוא עוד פתרונות.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות