שאל את הרב

אדם ששמח ונשאר עם הקב"ה גם בצער עצום

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 24/06/20 07:41 ב בתמוז התשפ

שאלה

שלום וברכה,

היום אחי מסכן יש לו בעיה בכתף והוא בחור טוב.. מאמין בקב"ה ומאמין שהכל לטובה.

בקיצור, מסכן לא עלינו ולא עליכם פרק את הכתף ו 3 שעות הייתי איתו בבית חולים עד שהחזירו לו את הכתף והוא מסכן מצד אחד סובל כאבי תופת.. הייתי יכול לראות על הפנים שלו כמה הוא סובל

מצד שני ראיתי משהו ששבר אותי, למרות הסבל והצער שנגרם לו עקב פריקת הכתף וחברים אני אומר לכם אם הייתם רואים איך הוא 3 שעות לא יכל לעמוד זקוף שלא לדבר על הכאבים והסבל שהוא עבר, ראיתי אותו בכל זאת מזמזם " מצווה גדולה להיות בשמחה " ומודה להשם יתברך על הכל ופתאום הוא אומר " אני אוהב אותך אבא הכל לטובה הכל ממך אני שמח על הכל " ויורדות לו דמעות של מן אושר כזה כאילו הוא מחזק את עצמו, לא דמעות של כאב אלא של באמת אדם שמחזק את עצמו באהבת השם יתברך.

והאמת שזה גמר אותי.. הבנתי באותו רגע כמה אני והוא הבדל של שמיים וארץ מבחינת אהבת הקדוש ברוך הוא

והאמת שסקרן אותי לדעת איך רואים את זה בשמיים ממה שידוע לכם

תודה.

תשובה

שלום

ברור שאתה מתאר מעלה מאוד גבוהה של אהבת ה' וקבלת ייסורין באהבה, ואשרי חלקו של אחיך.

אבל חלילה הדבר הזה לא צריך להחליש אותך בשום אופן.

אדם לא נמדד לעומת אחרים. כל אחד נוצר עם הכוחות שלו ועם הנטיות שלו, ולכל אחד תנאי חיים שונים בקצת או בהרבה מאחרים. היחיד שאליו אפשר להשוות את האדם זה הוא עצמו. האדם נמדד לפי כוחותיו, לפי תנאי החיים שלו עצמו, ולפי מה שהוא מתקדם.

ממילא, אם המעלה הנפלאה של אחיך גורמת לך דרבון להתקדם ולהתעלות כפי מה שמתאים לך ולכוחותיך, זה מעולה.

אבל אם זה גומר אותך או מייאש אותך, זה סימן לא טוב, ואתה צריך להתאמץ פשוט להתעלם מזה, ולשנן לעצמך שוב ושוב, שהוא לא קנה המידה לבחינה של ה' אותך, וזה ממש לא מעיד באיזו מעלה רוחנית כל אחד מכם נמצא.

בהצלחה רבה וכל טוב

כתבות נוספות