שאל את הרב

אדם עם נטיות הפוכות שרוצה לשמור תורה ומצוות: איך זה אפשרי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/05/21 22:10 ו בסיון התשפא

שאלה

מה אמורה לעשות בת (או בן) שהקב"ה הביא לה נסיון גדול של נטייה מינית הפוכה (זה בוודאות והיא לא יכולה לשנות את זה). והיא רוצה לשמור תורה ומצוות???

תשובה

שלום לך.

לכל אדם בעולם הזה יש ניסיונות שמיוחדים לו. לאף אחד אין "הנחת סלב".. התמודדות עם סוגיות שקשורות למיניות היא באמת לא תמיד קלה ופשוטה. אבל עם תמיכה ועזרה ואהבה מסביב - אפשר להתמודד, אפשר לחיות גם עם קושי. תמיד. וכן, אפשר גם להיות יהודים ולשמור מצוות.

באופן כללי חשוב להדגיש שהיהדות היא לא "הכל או כלום". יש ביהדות המון מצוות, מנהגים, הגבלות. אני לא מכיר הרבה אנשים שעוברים את כל העבירות, וגם לא כאלה ששומרים על כל המצוות. אין דבר כזה. יש שאיפה לעשות ככל יכולתנו, ולנסות להיות בני אדם טובים יותר, להאמין, ללמוד, להתקרב ולהשתפר. הכל ברוח טובה, ובשמחה.

נטייה מינית כזאת או אחרת היא איננה עבירה בשום צורה, ולכן אין שום בעיה עם קיומה מבחינת היהדות וההלכה. אין שום מניעה לשמור תורה ומצוות גם כאשר מתקיימת נטייה מינית כזאת. וגם אם אדם בוגר עובר עבירות שקשורות בנטייה המינית, אין זה שונה מעבירות אחרות שכולנו נופלים בהן בכל יום. אני למשל שוכח ברכה אחרונה המון פעמים. האם בגלל זה אסור לי להתפלל? ממש לא. הדברים לא קשורים. כל מצווה ומעשה טוב שאנחנו עושים - הם מתנה שמגיעה לנו. זה בכלל לא משנה מה עשינו אתמול ואיזה חטא נעשה אולי מחר. המצווה היא עדיין מצווה.

כמו שלאותו בן או לאותה בת יש התמודדות כזאת, לכל אחד ואחת יש התמודדות מסוג מסוים. וזה קשה. זה מבאס. אבל זה אנושי. היופי הוא שיש לנו כוחות להמשיך ולחיות, ואפילו לא רע, עם הקושי, ולפעמים נוכל אפילו למצוא דרכים לשפר את המצב. בהתייעצות, בשיתוף, לא לבד. וכמובן - מתוך עידוד ואהבה.

את מאוד מוזמנת להמשיך ולשתף אותנו, וכמובן אם תרצי לפרט יותר. את יכולה לשלוח שאלה חדשה, או לדבר איתנו במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות