מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשרות מיליארדים על נשק: הסכום העצום ששילמנו לארצות הברית מתחילת המלחמה

במשרד הביטחון מפרסמים נתונים כספיים על היקף הרכישות הביטחוניות מארצות הברית. מהנתונים עולה כי נשבר שיא חדש וישראל רכשה נשק בכ-11 מיליארד דולר שהם למעלה מ-40 מיליארד שקלים תוך פחות משנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 16:02 כה בתמוז התשפד

עשרות מיליארדים על נשק: הסכום העצום ששילמנו לארצות הברית מתחילת המלחמה
מטוסי F-35, צילום: חיל האוויר

בצל המלחמה המתמשכת, במשרד הביטחון מפרסמים היום (ד') נתונים אודות היקף רכישות הנשק של ישראל מארצות הברית מאז פרוץ המלחמה. לפי משרד הביטחון, ישראל קנתה מארצות הברית נשק בכ-11 מיליארד דולר, למעלה מ-40 מיליארד שקלים. מדובר בהיקף הגבוה אי פעם בפרק זמן של פחות משנה.

הרכש כולל טייסת שלישית של F35, חימושים בהיקפים עצומים, מנועים לטנקים ולרק"מ, רכבים קרביים מסוגים שונים ועוד. המשלחת שינעה לישראל עשרות אלפי טונות של ציוד במאות הטסות ועשרות השטות, מאמץ שנמשך ברצף למעלה מ-9 חודשים.

מפקד חדש למשלחת הרכש בניו יורק

הנתונים מתפרסמים אחרי פרישתו של תא"ל (מיל') מישל בן ברוך מתפקיד ראש המשלחת, ומי שיחליף אותו הוא אבירם חסון. חסון כיהן בשלושת העשורים האחרונים במגוון תפקידים בצה"ל ובמשרד הביטחון, והוא נכנס לתפקידו אמש (ג') בטקס משותף בקריה בתל אביב ובניו-יורק בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, הודה למישל בן ברוך על שירותו ובירך את אבירם חסון עם כניסתו לתפקיד: "טקס חילופי ראש משלחת הרכש מתקיים בעיצומה של מלחמה קשה ומורכבת, שבה חשיבותה של המשלחת לביטחון הלאומי של ישראל משתקפת במלוא העוצמה. מ-7 באוקטובר, רכשה ושינעה המשלחת לישראל עשרות אלפי טונות של חימושים וציוד צבאי חיוני בהיקפים שלא ידענו בעבר. מישל, ניסיונך הרב והמקצוענות שלך ושל עובדי המשלחת, תרמו רבות להצלחת מאמץ הרכש ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה. אבירם, אתה מביא לתפקיד ניסיון רב-שנים, גם ברכש וגם בניהול פרויקטים מורכבים. אתה מקבל היום האחריות על אחד הצמתים הכי מרכזיים במשרד הביטחון ואין לי ספק שתצליח בתפקידך".

(ספינות חדשות בזרוע הים)