לא דלק ולא מסעדות: זו ההוצאה הכי גדולה של הישראלים בחודש האחרון

נמשכת הצמיחה בהוצאות הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי ובחודש יוני האחרון הוציאו הישראלים יותר מ-41 מיליארד שקלים, עלייה משמעותית בהוצאה על דלק. הגידול המשמעותי ביותר בהוצאה היומית: מזון, חשמל ופארמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 12:02 ב בתמוז התשפד

לא דלק ולא מסעדות: זו ההוצאה הכי גדולה של הישראלים בחודש האחרון
ההוצאות באשראי שוב עולות, צילום: Strigana,Shutterstock

היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי ביוני 2024 עמד על 41.972 מיליארד שקלים, עליה בשיעור של 5.3% לעומת יוני 2023, כך עולה מנתוני שבא. ממוצע ההוצאות היומי ביוני הגיע ל-1.399 מיליארד שקלים, והיה נמוך ב-20 מיליון שקלים ו-1.3% לעומת מאי 2024. במשיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נרשמה ירידה של 7.3% לעומת אשתקד.

ההוצאה הכי גדולה של הישראלים בחודש יוני

ההוצאה היומית הגדולה ביותר של הישראלים בחודש יוני הייתה על הוצאות מזון והסתכמו ב-177 מיליון שקלים, עלייה של 7.13% ביחס לחודש המקביל אשתקד. במקום השני נמצא סקטור המזון המהיר והמסעדות שם ההוצאה היומית הייתה מעל 97 מיליון שקלים ביום. בהמשך נמצאים גם קטגוריות: חשמל ואלקטרוניקה והנעלה והלבשה. הוצאות הדלק היומיות של הישראלים בחודש יוני הסתכמו בכ-61 מיליון שקלים, עלייה של 9.91% לעומת יוני 2023.

כרטיס אשראי

כרטיס אשראי, עלייה בהוצאה היומית. צילום: shutterstock

היקף ההוצאות החודשי והיומי בכרטיסי אשראי רשמו עליה

סמנכ"לית שבא טלי הולנברג אומרת על הנתונים כי "הירידה בהיקף השימוש במזומן ועליות המחירים בענפי המזון, התחבורה והתיירות הם גורמים שמשפיעים על ההוצאות באשראי". מנתוני חברת שבא (שרותי בנק אוטומטיים) המפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מצביעים על כך שבחודש יוני 2024, החודש ה-9 שבו מתנהלת מלחמת "חרבות ברזל", הפעילות העסקית במשק המשיכה במגמת הצמיחה והובילה לכך שהיקף ההוצאות החודשי והיומי בכרטיסי אשראי רשמו עליה לעומת חודש יוני אשתקד.