התעשייה האווירית תעביר למדינה 580 מיליון שקלים - זה הרווח הנקי שעשתה השנה

למרות המלחמה, שנת 2023 הסתיימה כשנה הרווחית ביותר בהיסטוריה של התעשייה האווירית והמדינה תקבל דיבידנד של מאות מיליונים. החברה הגדילה את הרווח הנקי ב-49%, המכירות הסתכמו ב-5.3 מיליארד דולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 12:09 ז בסיון התשפד

התעשייה האווירית תעביר למדינה 580 מיליון שקלים - זה הרווח הנקי שעשתה השנה
פרץ ולוי, שנת שיא לתעשייה האווירית, צילום: וברות התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תעניק למדינה דיבידנד בגובה כ-580 מיליון שקלים וזאת ברקע לשנת השיא שעוברת על החברה הן בהכנסות והן ברווחים שהיו הטובות ביותר בהיסטוריה של החברה. בשנת 2023 גדל ב-49% הרווח הנקי של החברה שעמד על 318 מיליון דולר. בנוסף, גם עובדי החברה יזכו למענקים גבוהים בשל השנה המוצלחת.

זינוק במכירות - ההזמנות מסתכמות ב-18 מיליארד דולר

גידול משמעותי נרשם גם בהיקף המכירות שצמח בשנה שעברה ל-5.3 מיליארד דולר, תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת הסתכם בסך 1.54 מיליארד דולר, וכן, צבר הזמנות שעלה מעל 18 מיליארד דולר.

במטרה לתת מענה הולם לצרכים ביטחוניים, המדיניים והכלכליים של מדינת ישראל, תבוצע העברת הדיבידנד לאחר תיאום בין יו"ר הדירקטוריון לבין השרים הממונים ומנהל רשות החברות באשר לחלק היחסי שייועד להשקעות בצרכי החברה שנוצרו בעקבות מלחמת חרבות-ברזל.

מגן וחץ - חיל האוויר

מל"ט בשימוש צה"ל. צילום: דובר צה"ל

מנהלי החברה מגיבים לביקורות על המענקים הגבוהים לעובדים

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "אני מברך על הרגע החשוב הזה שבו אנו יכולים להעניק דיבידנד למדינה, בייחוד בימים אלה בהם צרכי המדינה גדלו בכל התחומים לרבות בצרכי הביטחון. אין ספק כי המשך הצמיחה הגדולה כל כך, תוך מתן עדיפות לצה"ל ולכוחות הביטחון ובאותה עת השמירה על לקוחותינו בחו"ל".

פרץ התייחס גם לביקורות שנשמעות על הדיבידנדים הגבוהים שמעניקה החברה לעובדיה ואמר: "המנהלים, המנהלות, העובדים והעובדות זכאים ליהנות מבונוסים ומחלוקת רווחים וכך יהיה". מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי הוסיף: "אין ספק כי כשהחברה מרוויחה ולמדינה מוענק דיבידנד, גם העובדים מרוויחים ורואים שכר לנחישותם"