בדקו אלפי שקלים בשנה: השיטה שתבדוק ותחליט עבורכם איך לחסוך בחשבון החשמל

המעבר לספק חשמל חדש עלול להיות חוויה מסורבלת מלאת פרטים והתעסקויות, אלא שבאתר אחד יעשו בשבילכם את העבודה ובכמה צעדים פשוטים יחשבו עבורכם לאיזו חברה הכי משתלם לכם לעבור (בקליק, אלא מה) | צעד אחר צעד, כך תבחרו את מסלול החשמל הכי משתלם עבורכם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 21/05/24 14:50 יג באייר התשפד

אלפי שקלים בשנה: השיטה שתבדוק ותחליט עבורכם איך לחסוך בחשבון החשמל
מונה חשמל, משווים ומוזילים עלויות, צילום: Sunshine Studio,Shutterstock

כבר שש שנים שיש בישראל אפשרות לעבור בין ספקי חשמל ולהתאים מסלול שיחסוך לצרכן הישראלי כסף. למרות זאת, רוב הישראלים בוחרים שלא לעבור למונה חכם המאפשר את המעבר בין הספקים, בין אם בגלל עצלנות או בירוקרטיית ייתר שהדבר דורש. עבור מי שהשלים את המעבר למונה חכם או שוקל לעשות זאת אך עדיין מתקשה, יש פתרון קל ונגיש שפשוט יחליט בשבילכם ויחסוך לכם עד אלפי שקלים בשנה. אתר "חשמלינק" נוסד בדיוק בשביל זה ובכמה קליקים האלגוריתם של האתר יבדוק עבורכם את הרגלי הצריכה שלכם, יסרוק את כל המסלולים ויגיד לכם איזו חברה תחסוך לכם הכי הרבה כסף.

למה זה חשוב?

ראשית, יש לכם אפשרות להוזיל את עלויות החשמל שלכם במאות עד אלפי שקלים בשנה, דווקא בתקופה של עליות מחירים ובהם גם של מחירי החשמל. שנית, באתר "חשמלינק" מאפשרים לעשות זאת בקלות תוך שהוא בוחר עבורכם את התוכנית שהכי מתאימה עבורכם.

אין לכם מונה חכם? כך תוזילו את מחיר החשמל ב-4 צעדים

  • תאמו התקנת מונה חשמל חכם מול חברת החשמל
  • המתינו חודש והורידו את קובץ הצריכה מחברת החשמל
  • העלו את קובץ צריכת החשמל לאתר "חשמלינק"
  • קבלו את ההצעה הכי טובה עבורכם
איך עוברים לספק חשמל פרטי?

איך עוברים לספק חשמל פרטי? צילום: חשמלינק

מורידים את הטופס והאלגוריתם כבר יחשב עבורכם

במצב הנוכחי כל מי שעובר למונה חשמל חכם יכול לנדוד בין מספר ספקיות חשמל (פרטנר, סלקום, פזגז, אלקטרה ואמישראגז) שמציעות מבצעים שונים כמו תעריף מוזל בשעות מסוימות או הנחה על שימוש בלילה. במשרד האנרגיה מתכננים לאפשר את המעבר בין החברות לכלל הצרכנים כבר מהקיץ הקרוב.

אז איך זה עובד? במידה וכבר יש לכם את המונה החכם, אתם נכנסים לאזור האישי באתר חברת החשמל ומורידים את מונה הצריכה שלכם, את הקובץ אתם מכניסים באתר "חשמלינק" ותוך כמה שניות האלגוריתם סורק את הקובץ ובודק את כל הנתונים.

לאחר מכן הוא מחשב את נתוני הצריכה שלכם ויודע להגיד כמה יעלה לכם המסלול בכל אחת מספקיות החשמל הקיימות היום בשוק, וכמה כסף תחסכו בכל אחת מהתוכניות. בנוסף, הוא יכול להראות את הרגלי הצריכה של כל בית ונתונים דוגמת: באיזה יום צריכת החשמל הכי חזקה ומה השעות בהן אתם צורכים הכי הרבה חשמל.

כך מורידים את התופס מאתר חברת החשמל.

כך מורידים את התופס מאתר חברת החשמל. צילום: אתר חשמלינק

"שחקנים חדשים נכנסים לתחום וצריך להיות מעודכן"

סיני אליחי, יזם ויועץ עסקי לחברות הקים את האתר לאחר שביקש בעצמו להחליף ספקית חשמל. ל"חדשות כיפה" הוא אומר: "לפני כמה חודשים עברתי לספק חשמל פרטי", הוא מתאר את הפרוצדורה הסבוכה הכרוכה במעבר: "צריך להזמין מונה חכם, לרוץ איתו חודש ואז להחליט לאיזה ספק אתה רוצה לעבור ושאלתי את עצמי 'איך אני בוחר את הספק שהכי מתאים בשבילי?'".

"החישוב עצמו של כל הספקים לוקח מלא זמן ושחקנים חדשים נכנסים לתחום וצריך להיות מעודכן, אז עלה לי הרעיון לעשות את זה אוטומטי" הוא מתאר. את האתר החינמי הוא הקים תוך שלושה ימים: "עשיתי את זה בשבילי ואז אמרתי לעצמי, למה שאני לא אעשה את זה לכולם?".