מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מוד'יס אישרה מחדש את הדירוג השלילי: "משקף את הסיכונים המוגברים אליהם חשופה ישראל"

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס אישרה מחדש את הדירוג הנוכחי של ישראל - A2 עם תחזית השלילית וזאת בשל הסיכונים הגיאופוליטיים המוגברים אליהם חשופה מדינת ישראל

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 11/05/24 22:46 ג באייר התשפד

מוד'יס אישרה מחדש את הדירוג השלילי: "משקף את הסיכונים המוגברים אליהם חשופה ישראל"
סוכנות מודיס, אילוסטרציה, צילום: Andrius Zemaitis,Shutterstock

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס הודיעה אמש (ו') על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה 2A עם תחזית שלילית. בסוכנות הדירוג נימקו את אישורה החוזר של התחזית השלילית ב- "סיכונים הגיאופוליטיים המוגברים אליהם חשופה מדינת ישראל".

התחזית של מוד'יס: העימות עם חמאס חיזבאללה ואיראן יימשך"

עוד נכתב בהודעת הסוכנות: "תרחיש הבסיס של החברה מניח הימשכות של העימות בין ישראל וחמאס, כמו גם הימשכות של העימות בין ישראל לאיראן והשלוחים שלה, בדגש על ארגון חיזבאללה. תחת הנחות אלו, הפרמטרים המרכזיים לקביעת הדירוג, לרבות הפרמטרים הכלכליים והפיסקליים, מתפתחים כצפוי במועד הורדת הדירוג לרמה של 2A ביום 9 לפברואר".

"נותר סיכון שאינו זניח להסלמה עד כדי עימות צבאי בין ישראל וחיזבאללה"

עוד ציינו בסוכנות כי "נותר סיכון שאינו זניח להסלמה עד כדי עימות צבאי בין ישראל וחיזבאללה או איראן באופן ישיר". לדברי החברה, התעצמות של המתחים הגאופוליטיים מעבר לתרחיש הבסיס של החברה אשר יובילו לביצוע הערכה מחודשת בנושאי ביטחון ובטיחות במזרח התיכון, יכולים להוביל לירידה נוספת ואף מהירה בפרופיל הדירוג של מדינת ישראל. בנוסף, ההשלכות של המתיחות הגאופוליטית המוגברת בין ישראל וצדדים שלישיים תתגלה לאורך זמן".

החשב הכללי: "ההחלטה אינה מפתיעה, נוכח המשך המלחמה והשפעתה על המשק"

החשב הכללי, יהלי רוטנברג הגיב לדו"ח: "החלטת סוכנות דירוג האשראי מוד׳יס על השארת הדירוג ותחזית הדירוג ברמתו הנוכחית אינה מפתיעה, נוכח המשך המלחמה והשפעתה על המשק. עם זאת, לצד מתן דגש לאתגרים הביטחוניים והשפעותיהם על הכלכלה, החברה ציינה לטובה שמדינת ישראל הציגה התאוששות כלכלית מהירה ברבעון הראשון של 2024, כולל בסקטור ההייטק. למרות האתגרים הקיימים ואלו שיבואו כלכלת ישראל חזקה ומוכיחה זאת גם בחודשי המלחמה".

במוד'יס הודיעו לראשונה אי פעם על הורדת התחזית של ישראל

כזכור, בדיוק לפני כחודש הודיעה חברת הדירוג לראשונה אי פעם על הורדת דירוג האשראי של מדינת מרמה של A1 לרמה של A2. במודי'ס הסבירו כי "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלות באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים במדינת ישראל, מחלישות את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעות בחוסנה הפיסקלי של המדינה בעתיד הנראה לעין".