• MichaelTyler-cc-by-sa צילום: MichaelTyler-cc-by-sa פרשת לך לך

    מלחמה עולמית וסיומה בירושלים

    רבקה שמעון מנתחת את פרשת השבוע, לך לך, ועוסקת בועידת הפסגה של מלחמת העולם הראשונה בתורה - שמתקיימת דווקא בירושלים

    רבקה שמעון

    10/10/13 16:25

  • יחצ צילום: יחצ פרשת לך לך

    על ההליכה

    ספר בראשית הוא ספר של מסע ותנועה. כיוון המסע משתנה, בתחילה אל ארץ ישראל ואחר כך למצרים ושוב לארץ ישראל. אבל הנסיעה מתמשכת. ד"ר משה מאיר מנסה להבין את משמעותו של המסע המתמיד

    ד"ר משה מאיר

    09/10/13 23:01

  • audi_insperation-cc-by צילום: audi_insperation-cc-by פרשת נח

    את המבול הזה – דני רופ לא חזה!

    מה אתם הייתם עושים בתקופת המבול? בונים את התיבה יחד עם נח או מצחקקים עליו ונעלמים אל תוך התהום?

    אהרון דרמון

    04/10/13 13:25

  • גוסטוב דורה צילום: גוסטוב דורה פרשת נח

    מחלת נוח

    נוח היה טוב יותר מכל דורו, ´צדיק תמים – בדורותיו´. לעומת החברה בה הוא חי, לא היה כמוהו איש המעלה. אך לעומת יתרונו הכמותי העצום, הוא ניחן בחולשה איכותית נוראה – הוא הסתפק במועט מבחינה ערכית

    אלי פיינסילבר

    03/10/13 17:37

  •  פרשת נח

    משפחה צפופה בתיבה

    פרשת נוח והתיבה שלו הם שעור מעולה לערכי היסוד של זוגיות בין איש לאשתו ולערכי משפחה באשר היא. רבקה שמעון מסבירה מדוע

    רבקה שמעון

    03/10/13 17:31

  • Manuel Van De Weijer-cc-by-nd צילום: Manuel Van De Weijer-cc-by-nd פרשת נח

    מדוע גדולה מלאכה?

    המלאכה הינה ערובה לחברה בריאה, שכן בהעדר עבודה לא רק שעתיד האדם לפגוע באושיות החברה, דרך גזל, אלא גם החברה עתידה לפגוע באדם, בכך שתפלוש לתוך חייו הפרטיים

    הרב ד"ר אורי נויבירט

    03/10/13 13:26

  • Lucas van Valckenborch צילום: Lucas van Valckenborch פרשת נח

    ההבדל בין שבעים לשון ללשון הקודש

    עם ישראל אינו אחד העמים המופיעים בעולם כתוצאה מפילוג האנושות בדור הפלגה. עם ישראל אינו שייך לפיזור ולהתפוררות האנושות אלא דוקא לבחינת האחדות כפי שהיתה טרם התבלבלו הלשונות

    הרב ירחם שימשוביץ´

    03/10/13 13:23

  •  פרשת נח

    על יונים ועל עורבים

    היונה, בניגוד לעורב התזזיתי, מצטיירת כשלווה וקדושה. בעקבות פרשת השבוע ד"ר משה מאיר מנסה להעמיק בדמותו של העורב

    ד"ר משה מאיר

    02/10/13 16:48

  •  פרשת נח

    נח ואברהם - "ראש קטן" ו"ראש גדול"

    גם כשהשלטון פוגע בנו, למרות הכל, עלינו לפעול לטובת כלל ישראל כולו, כי השאלה אינה סליחה או אי סליחה, אלא השאלה היא האם מותר לנו להפקיר את אחינו הטועים והחוטאים

    הרב יעקב פילבר

    02/10/13 09:25

  • גוסטוב דורה צילום: גוסטוב דורה פרשת נח

    תשמור על העולם, נח

    נח אמנם הציל את העולם מכליה, אך לא פעל בתחום תיקון המידות, ולמעשה לא מנע את האסון האקולוגי בעשייה חינוכית או בקריאה כלפי מעלה. את המעשה משלים אברהם אבינו בפרשה הבאה

    עינט קרמר

    30/09/13 11:40

  • daniel.edwins-cc-by-sa צילום: daniel.edwins-cc-by-sa פרשת נח

    תהליך התיקון של תיבת נח

    סיפור נח אינו מסתיים באופן חיובי, מעשיו שהיו נסיון לחזור למציאות של גן עדן, מתפרשים לא נכון. אז מה הדרך הנכונה להתעלות ?

    הרב יאיר שטראוס

    29/09/13 13:49

  • יחצ צילום: יחצ פרשת בראשית

    פרשת בראשית: על גן העדן

    האדמה היא היציבות והמנוחה, פסגת האדמה הוא גן עדן. הגרוש מגן עדן הוא גרוש מעולם של מנוחה אל עולם של תנועה, ניידות, נדודים

    משה מאיר

    27/09/13 10:59

  • יחצ צילום: יחצ פרשת וזאת הברכה

    פרשת וזאת הברכה: על השלמות

    משה מאיר מעיין בפרק הסיום של התורה, הסוגר את מעגל חייו של משה, ומוצא בו ביטוי לכוח להתנשא ממעל למציאות השבורה והעכורה ולהעמיד תחתיה מציאות שלימה בה הוא בוחר, מתוך מודעות

    משה מאיר

    24/09/13 19:40

  • lms.photo-cc-by-sa צילום: lms.photo-cc-by-sa פרשת בראשית

    מדוע אסור לאדם לאכול מעץ הדעת?

    מדוע אלוהים מתנגד שהאדם יאכל מעץ הדעת? מסקנת סיפור הבריאה היא שאנחנו נמצאים בגן עדן כל הזמן, אבל אנו עוצמים עיניים ומתחבאים בתוך קליפה של פירוד והשגיות נוראה

    הרב יאיר שטראוס

    22/09/13 16:36

  • Manuel Van De Weijer-cc-by-nd צילום: Manuel Van De Weijer-cc-by-nd פרשת בראשית

    העבודה היא עונש – האמנם?

    מפרשת בראשית עולה לכאורה כי העבודה היא עונש בעקבות חטא האכילה מעץ הדעת. אם כן כיצד ניתן לומר כי יש ערך לעבודה?

    הרב ד"ר אורי נויבירט

    22/09/13 16:32

  • radiant guy-cc-by-sa צילום: radiant guy-cc-by-sa פרשת ניצבים

    היש הוכחות לקיום א-לוהים?

    כיצד יודעת התורה, שנכתבה לפני כל כך הרבה שנים, מה יקרה בימינו בדיוק כה מופלא? כיצד היא מדייקת כל כך לא רק בתיאור העבר, ההסטוריה של עמנו, אלא גם בתיאור העתיד? אין זאת אלא שהתורה היא א-לקית

    הרב יעקב שפירא, מדרשת יעוד

    10/09/13 09:50