החלטה דרמטית בארצות הברית: גוגל הוכרזה כמונופול

ענקית החיפוש הבינלאומית הוכרזה כמונופול בתחום החיפוש המקוון בעקבות פעולותיה למניעת התחרות שכוללות הסכמים עם יצרניות פלאפונים וקניית חברות קטנות | בחברה צפויים לערער על הפסיקה הדרמטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/24 10:16 ב באב התשפד

החלטה דרמטית בארצות הברית: גוגל הוכרזה כמונופול
זהירות, צילום: shutterstock

בית משפט פדרלי בארצות הברית קבע כי גוגל היא מונופול בתחום החיפוש המקוון, החלטה שצפויה לזעזע את עולם הטכנולוגיה. הפסיקה, שמסכמת שנים של הליכים משפטיים, מצביעה על שימוש לרעה בכוח על ידי ענקית הטכנולוגיה.

השופט התמקדו בכוח השוק חסר התקדים של החברה

הנימוקים העיקריים של השופט התמקדו בכוח השוק חסר התקדים של גוגל בתחום החיפוש המקוון. הוא קבע כי גוגל מחזיקה בנתח שוק עצום, מה שמעניק לה כוח השפעה ניכר על התנהגות השוק ועל התנהגות המתחרים. בנוסף, השופט מצא כי גוגל נקטה במגוון פעולות שמטרתן למנוע את כניסתם של מתחרים לשוק או לחסלם. פעולות אלו כללו הסכמים עם יצרני מכשירים ניידים, רכישת חברות מתחילות, ושילוב תכונות מתחרים בשירותים שלה.

צילום: shutterstock

ההתנהגות המונופוליסטית של גוגל, כך קבע השופט, פוגעת בצרכנים בכך שהיא מגבילה את הבחירה שלהם, מעלה מחירים ומפחיתה את האיכות של השירותים. בנוסף, חוסר השקיפות של גוגל באשר לאלגוריתמים שלה מקשה על מתחרים להתחרות בה ומחזק את מעמדה הדומיננטי בשוק. ההכרזה פותחת פתח לשינויים רגולטוריים משמעותיים, כגון הגבלות על פעילותה של גוגל, דרישה לשנות את אופן פעולתה או אפילו פיצולה לחברות קטנות יותר.

גוגל מתכננת לערער

ההחלטה צפויה לעודד תחרות בתחום החיפוש, מה שיוביל להופעת מנועי חיפוש חדשים וחלופות מגוונות יותר למשתמשים. גוגל צפויה לערער על ההחלטה, והליכים משפטיים נוספים צפויים להימשך זמן רב. עד אז, נצטרך להמתין ולראות כיצד ההחלטה תשפיע על עולם הטכנולוגיה ועל חיינו הדיגיטליים.