מטה משפחות החטופים הודיע למירי רגב: לא נשתתף בטקס שלך

במטה משפחות החטופים הודיעו כי לא ייקחו חלק בטקס הזיכרון לאירועי שביעי באוקטובר לאחר מינויה של השרה מירי רגב על ניהול הטקס: "כישלון המהדהד של ממשלת ישראל הנוכחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 17:34 יז באב התשפד

מטה משפחות החטופים הודיע למירי רגב: לא נשתתף בטקס שלך
מירי רגב בהר הרצל, צילום: Yonatan SIndel,Flash90

לאחר שבקיבוצים "נירים", "בארי" ו"ניר עוז" הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף בטקס הזיכרון לאירועי שביעי באוקטובר לאחר מינויה של השרה מירי רגב על ניהול הטקס, מטה משפחות החטופים הודיע היום (ד') גם הוא אין בכוונתו להשתתף בטקס גם אם יוזמן.

"כישלון מהדהד של ממשלת ישראל הנוכחית"

"בחלוף שנה מאז הופקרו אזרחי ישראל באסון הגדול בתולדותיה, טרם שבו 109 חטופים וחטופות, וטרם הוחזרו החטופים החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה" כתבו במטה. "הכישלון המהדהד של ממשלת ישראל הנוכחית להשיב את החטופים והחטופות לא יאפשר לה להמשיך ולנסות לסגור מעגל, זאת בעוד המצב לא השתנה מאז ה-7.10 ואת השלכותיו עדיין חשות משפחות המפונים בכל יום ויום, אשר קהילתם נחרבה וביתם נהרס".

במטה משפחות החטופים הודיעו כי יחברו אל קהילות ויישובי עוטף עזה והדרום לציון יום הטבח ובדרישה להשבת הביטחון, החזרת החטופים, שיקום הקהילות ובחינת המחדלים שהובילו לאסון הנורא של השבעה באוקטובר 2023.

קיבוץ ניר עוז בהודעה חריפה: הופקרנו. לא נשתתף בטקס של הממשלה

מוקדם יותר היום, אנשי קיבוץ ניר עוז הודיעו למדינה כי אין בכוונתם לקחת חלק בטקס. "מי שהוביל לשבר מוחלט באמון, לא יוכל לטשטש אותו באמצעות טקסים ולהשתמש בנו כניצבים. אנו מציעים לממשלת ישראל להעביר את התקציבים לגוף אזרחי, שיכלול נציגים מכל קשת החברה הישראלית ויהיה אחראי באופן מלא על ניהול אירועי היום, ללא פוליטיקאים" כתבו.