בעקבות הטבח במג'דל שמס - ההצעה של חבר הכנסת : "מחויבות לשוויון זכויות"

כשוך ההלם הראשוני מהטבח במג'דל שמס, שב חוק הלאום להעסיק את המערכת הפוליטית בטענה כי מדובר בחוק גזעני ומפלה בעיקר כלפי הדרוזים. ח"כ אלון שוסטר הגיש כבר הצעה לתיקון החוק: "האם הם 'אחים' רק כשקורה אסון זוועתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 11:49 כג בתמוז התשפד

בעקבות הטבח במג'דל שמס - ההצעה של חבר הכנסת : "מחויבות לשוויון זכויות"
זירת האירוע במג'דל שמס, צילום: Michael Giladi,Flash90

הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ונערים משיגור הרקטה של חיזבאללה מעורר הדים בפוליטיקה הישראלית. לאחר הטענות הקשות והצעקות שהושמעו כלפי שרי הממשלה אמש (א') בהלווית הנרצחים, שב חוק הלאום להעסיק את המערכת הפוליטית. ח"כ אלון שוסטר מהמחנה הממלכתי הגיש הצעת חוק לתיקון חוק הלאום ולהוסיף בו רכיב שוויון: "להכיר בבני העדה הדרוזית כשווי זכויות".

ההלוויה ההמונית |

ההלוויה ההמונית במג'דל שמס | , צילום: David Cohen,Flash90

"בבחינת לוחץ יד אח ודוחה אותו ביד השנייה"

"עוד לפני האסון במג'דל שמס נאבקנו על מקומה המכובד של העדה הדרוזית בישראל. היום, לאחר האסון, הדברים מובנים שבעתיים" כתב שוסטר בחשבון ה-"X" שלו והוסיף: "קיומו של חוק הלאום שמגדיר את מדינת ישראל כמדינה של העם היהודי בלבד, הוא בבחינת לוחץ יד אח ודוחה אותו בידו השניה".

 אלון שוסטר

ח"כ אלון שוסטר, "להכיר בבני העדה הדרוזית כשווי זכיות" | צילום: David Cohen/Flash90

שוסטר הוסיף ותקף את הממשלה לאור האסון: "האם בעיני הממשלה "אחינו הדרוזים" היא אמירה ריקה? האם הם "אחים" רק כשקורה אסון זוועתי, ומשפחות רבות מצטרפות למעגל השכול". יש לציין שאמש תם מושבה השני של הכנסת ה-25 והכנסת יצאה לפגרה בת 90 ימים.

יעקב מרגי

השר יעקב מרגי, "אפשר למצוא את הנוסח המאוזן" צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

השר מרגי: "זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום"

כזכור,חוק הלאום עורר סערה גדולה וגרר הפגנות גם מצד בני העדה הדרוזית כשנחקק לפני כ-6 שנים. קריאות לשינוי או תיקון חוק הלאום עלו בעבר בהזדמנויות שונות, כשהאחרונה ומהבולטות שבהן הייתה קריאתו של השר יעקב מרגי ממפלגת ש"ס שאמר: "עם קצת רצון אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שיתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום. זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום".