ליברמן במתקפה על החלטת שר החינוך: "כניעה לחיזבאללה"

לאחר ההודעה של יואב קיש כי שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה בצפון הארץ, פוליטיקאים ואישי ציבור תוקפים את הממשלה. ליברמן: "אין שום חזון, אופק, או תקווה". גנץ הוסיף: כישלון אדיר של הממשלה שנובע מכשל של נתניהו שהוביל אותנו לשם ביודעין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 15:51 יז בתמוז התשפד

ליברמן במתקפה על החלטת שר החינוך: "כניעה לחיזבאללה"
שריפות בקריית שמונה, ארכיון |, צילום: Ayal Margolin,Flash90

לאחר שהתפרסמה היום (ג') הודעתו של שר החינוך יואב קיש כי שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה בצפון הארץ, פוליטיקאים ואישי ציבור תוקפים את הממשלה. שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן כתב ברשתות החברתיות כי אי פתיחת שנת הלימודים הבאה כסדרה בצפון הארץ מוכיחה שלממשלת ישראל: "אין שום חזון, אופק, או תקווה". שר הביטחון לשעבר, בני גנץ אמר כי "זהו כישלון אדיר של הממשלה שנובע מכשל אסטרטגי של ראש הממשלה שהוביל אותנו לשם ביודעין".

 אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ליברמן: "כל מה שאנחנו רואים בצפון זאת הכלה וכניעה לחיזבאללה"

ליברמן המשיך ותקף: " אותה קונספציה שהובילה אותנו לשבעה באוקטובר, חיה, נושמת ובועטת, כל מה שאנחנו רואים בצפון זאת הכלה וכניעה לחיזבאללה". גנץ הוסיף ואמר: "לפני חודשים אמרתי לנתניהו, שהאתגר האופרטיבי הגדול ביותר הוא בצפון, ודרשתי להעביר לשם את המשאבים ולסיים בהסדרה או הסלמה".

בני גנץ

בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "המצב הנוכחי הורס את מה שנבנה כאן במשך שנים"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס הוסיף על דבריהם של השרים לשעבר והודיע כי 25% מתושבי הצפון לא רשמו את ילדיהם לבתי הספר בצפון בשנת הלימודים הבאה. המשמעות היא שחלקם הגדול גם לא ישוב לגור בצפון. הוא המשיך ואמר כי "אם לא תהיה הכרעה בקרוב - המספרים הללו רק יגדלו. המצב הנוכחי הורס את מה שנבנה כאן במשך עשרות שנים. הגיע זמן הכרעה".

יואב קיש: "שנת הלימודים תשפ"ה תפתח השנה בצפון במתווה עורפי"

כזכור, שר האוצר יואב קיש נפגש עם ראשי רשויות מהצפון וחברי פורום קו העימות. בפגישה הביע קיש את ספקותיו לגבי פתיחת שנת הלימודים כסדרה ביישובי הצפון: "לצערי שנת הלימודים תשפ"ה תפתח השנה בצפון במתווה עורפי, לאור המורכבות הביטחוניות באזור. מדובר בהחלטה מצערת שנכפית עלינו ומתקבלת בלב כבד".

שר החינוך קיש במפגש עם ראשי רשויות בצפון

שר החינוך קיש במפגש עם ראשי רשויות בצפון, צילום: סתיו פאולמן - לע"מ