"לשנות את הקונספציה"; "בג'ונגל מתנהלים אחרת": כל התגובות במערכת הפוליטית

במערכת הפוליטית מגיבים למחדל הכטב"מ החות'י שהרג אדם בן 50 בתל אביב | סמוטריץ': המלחמה הוציאה מהמחילות את גרורותיה של איראן | בן גביר: "בדיוק בגלל זה אני מתעקש להיות סביב השולחן בקביעת מדיניות ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/24 10:04 יג בתמוז התשפד

"לשנות את הקונספציה"; "בג'ונגל מתנהלים אחרת": כל התגובות במערכת הפוליטית
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר מחדל פגיעת הכטב"מ החות'י בתל אביב שהוביל למותו של אדם ופצע עשרה נוספים, במערכת הפוליטית מגיבים ותוקפים את מדיניות הממשלה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גבירֿ תקף: "הקו האדום נחצה עוד בצפון. כשמכילים ירי על קרית שמונה ושדרות, מקבלים ירי על תל אביב. כך בדיוק התנהלה "הקונספציה" בעזה במשך שנים.

"מידתיות" ו"הכלה" - מילים מגונות כשמדובר בביטחון המדינה

עוד הוסיף בן גביר: "מידתיות" ו"הכלה" הן מילים מגונות כשמדובר בביטחון המדינה. אפשר וחייבים לשנות את הקונספציה. בדיוק כמו הרפורמה שביצעתי בבתי הכלא , למרות התנגדות חלק ממערכת הביטחון. בדיוק בגלל זה אני מתעקש להיות סביב השולחן בקביעת מדיניות ישראל.

סמוטריץ': "אין לנו פריווילגיה לסיים את המלחמה"

שר האוצר סמוטריץ' קרא שלא לעצור את הלחימה בחמאס: "המלחמה אליה יצאנו נכפתה עלינו על ידי המפלצות של חמאס והוציאה מהמחילות את גרורותיה של איראן" כתב. "באיזור בו מבינים רק כח ועוצמה, אין לנו פריווילגיה לסיים את המלחמה ללא ניצחון מוחלט בכל הזירות והסרת האיום הנשקף מהם. אזרחי ישראל ראויים לשקט וביטחון ואנחנו מחויבים לכך. יחד בע"ה ננצח.

ליברמן: "תוצאה ישירה של מדיניות ההכלה והכניעה"

חבר הכנסת ליברמן תקף: מי שלא מונע טילים על קרית שמונה ואילת, שלא יתפלא שמקבל אותם בתל אביב. האירוע החמור שאירע אמש הוא תוצאה ישירה של מדיניות ההכלה והכניעה שממשיכה להוביל ממשלת הקונספציה שמסרבת להתעורר מאירועי השבעה באוקטובר. המזרח התיכון הוא הג’ונגל הכי אכזרי שקיים על פני האדמה, ובג’ונגל הזה חייבים להתנהל אחרת. זה פשוט גדול עליהם. יו"ר הימין הממלכתי סער הגיב גם הוא: "הלילה בתל אביב - תקלה חמורה שעלתה במחיר כואב. המפתח, עם השלכה לכלל המרחב, היה ונשאר: הכרעת החמאס בעזה".

לפיד: " אין מדיניות, אין תוכניות והכל יחסי ציבור"

יו"ר האופוזיציה לפיד תקף את מדיניות הממשלה וקרא לבחירות: "התרסקות הכטב"מ בתל אביב היא הוכחה נוספת לכך שהממשלה הזו אינה יודעת ואינה יכולה לתת בטחון לאזרחי ישראל" כתב. "מי שמאבד את ההרתעה בצפון ובדרום, מאבד אותה גם בלב תל אביב. אין מדיניות, אין תוכניות הכל יחסי ציבור ודיונים על עצמם. הם צריכים ללכת. יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן כתב: "כישלון מוחלט: כטב"ם בת"א. רצועת ביטחון בתוך ישראל בצפון. מפונים מדרום וצפון. דחיית עסקת חטופים פעם אחרי פעם. בחירות עכשיו, אנחנו נבטיח ביטחון אמיתי לאזרחי ואזרחיות ישראל".

כטב"מ התפוצץ בתל אביב - אדם נהרג ועשרה נפצעו

כזכור, גבר כבן חמישים נהרג הלילה (ו') מפגיעת כטב"מ במתקפה משולבת של החות'ים בתל אביב, עשרה נוספים נפצעו. המתקפה החות'ית כללה ירי של טיל בליסטי ושיגור 4 כטב"מים. בערוץ אל-ערביה דווח מפי מקורות כי ארה"ב יירטה טיל בליסטי ו-3 כטב"מים ששיגרו החות'ים לעבר ישראל אך הרביעי - הצליח להגיע לתל אביב ולגרום לפגיעה קטלנית.

תיעוד: רגע פגיעת הכטב"מ בתל אביב