סקר מנדטים הקאמבק של בנט: כמעט 50 אחוזי תמיכה לראשות הממשלה

בסקר חדש של מעריב עולה כי אם ישוב לחיים הפוליטיים ויחבור לליברמן, יוסי כהן וסער הוא עתיד לנצח את מתחריו בכל הזירות: המפלגה המאוחדת משיגה את מספר המנדטים הגבוה ביותר, המצביעים תומכים בו לראשות המפלגה, והוא מביס את נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/24 12:30 ו בתמוז התשפד

הקאמבק של בנט: כמעט 50 אחוזי תמיכה לראשות הממשלה
נפתלי בנט, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

נפתלי בנט זכה להיות ראש הממשלה לתקופה קצרה בלבד, שנחרטה בתולדות המדינה עקב תחושת הבגידה הקשה של מצביעיו שהרגישו שקולותיהם נגנבו לטובת ממשלת שמאל. אך כפי שנראה, אזרחים רבים סלחו ושכחו - או לפחות מעדיפים אותו בבחירות הבאות על פני ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

בנט ונתניהו, היריבות תחזור?

בנט ונתניהו, היריבות תחזור?, צילום: Hadas Parush/Flash90

בנט מביס את מתחריו בשלושה קרבות שונים

על פי סקר שפורסם הבוקר (ו') במעריב, במקרה של הקמת מפלגה מאוחדת של ליברמן, בנט, סער, יוסי כהן ואיילת שקד, הליכוד ירד למקום השני עם 18 מנדטים. המפלגה המאוחדת תגרוף את המקום הראשון עם 27 מנדטים, המחנה הממלכתי במקום השלישי עם 16, יש עתיד עם 12 וש"ס ועוצמה יהודית עם 9 כל אחת. יהדות התורה משיגה 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 5 כל אחת, וסמוטריץ' מצליח לעקוף את אחוז החסימה בקושי עם ארבעה מנדטים.

עוד נשאלו המשיבים מי לדעתם צריך לעמוד בראשות המפלגה המאוחדת. כפי שנראה, בנט עוקף את שאר המתמודדים ומקבל 34% תמיכה. אחריו, בפער ניכר, מדורג ליברמן עם 11%. גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מצליח בנט לגבור על מתחריו, ועוקף את נתניהו ב-13%, כשהוא עם 48% התאמה לעומת ה-35% של נתניהו.