מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכירי הרבנים הספרדים בהוראה נחרצת: "אסור להתייצב"

בכירי הרבנים הספרדים ובניהם הרב משה צדקה, הרב ראובן אלבז והרב שלמה מחפוד יצאו בקריאה משותפת שלא להתייצב בלשכת הגיוס ושלא לקדם כל חוק הכרוך ביעדי גיוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 20:18 ד בתמוז התשפד

בכירי הרבנים הספרדים בהוראה נחרצת: "אסור להתייצב"
הרב אלבז, צילום: Aharon Krohn,Flash90

ברקע פסיקת בג"צ המחייבת את גיוס בני הישיבות והכרזת גלנט על צווי הגיוס שיצאו כבר החודש, בכירי הרבנים הספרדים ובניהם הרב משה צדקה, הרב ראובן אלבז והרב שלמה מחפוד יצאו במכתב משותף המורה לבני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס ושלא לשתף פעולה עם צה"ל. בנוסף, במכתב התבקשו חברי הכנסת החרדים שלא לקדם חוק גיוס הכולל בתוכו יעדי גיוס.

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: ללא

קודם לכן, ראש ישיבת סלבודקה בבני ברק ומנהיג הציבור הליטאי, הרב דוב לנדו התייעץ עם יו"ר וועד הישיבות הרב קופמן ותקף בחריפות את החלטתו של גלנט: "מדינה שמגייסת את בני הישיבות אין לה זכות קיום" אמר. "בשעת מלחמה רוצים לקחת את הזכות של לומדי התורה - זאת התאבדות מוחלטת" הוסיף.

"בכל דבר הממשלה הזאת נגדנו"

הרב הוסיף ואמר: "ברגע שאין הסדר והצבא במלחמה נגדנו, מה הטעם להתייצב? בשביל מה? בכל דבר הממשלה הזאת נגדנו". בסיום הפגישה ביקש הרב לנדו מהרב קופמן להעביר את דעתו לרבנים הספרדים והחסידים בכדי שתהיה עמדה אחידה בעניין.

גלנט אישר את המלצת צה"ל להוצאת צו ראשון לאלפי בחורים חרדים

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט קיים אתמול (ג') דיון בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי ובסיומו אישר את המלצת צה"ל להוצאת צו ראשון למלש"בים מהמגזר החרדי בחודש הקרוב, בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.