מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההתחייבות של לפיד לנתניהו בשידור חי: "אעמוד במילה שלי"

יו"ר האופוזיציה הבטיח לראש הממשלה כי יספק לו רשת ביטחון לקיום הממשלה בתמורה לקידום עסקת החטפים: נתניהו הוא ראש ממשלה גרוע, וכושל אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/24 15:00 ב בתמוז התשפד

ההתחייבות של לפיד לנתניהו בשידור חי: "אעמוד במילה שלי"
נתניהו ולפיד, צילום: Atia Mohammed/Flash90, Tomer Appelbaum/POOL, Chaim Goldberg/FLASH90

ברקע המשא ומתן המתקדם לקראת עסקת חטופים נוספת עם חמאס והתנגדות סמוטריץ' ובן גביר ל-"עסקה מופקרת", יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, הבטיח לראש הממשלה כי יספק רשת ביטחון להמשך כהונתו כראש ממשלה אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו מהממשלה בגלל עסקת חטופים. "יש עסקת חטופים על השולחן. זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. הבטחתי לו רשת בטחון, ואני אעמוד בהבטחה הזו" פתח לפיד.

"אם אני מציע משהוא אעמוד במילה שלי"

לפיד התחייב: "אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל רשת בטחון. זו לא אמירה קלה, וזו לא החלטה קלה. נתניהו הוא ראש ממשלה גרוע, כושל, והוא אשם באסון השבעה באוקטובר, אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה". בהמשך הוסיף לפיד: "זה עצוב ושובר לב שלמרבה הצער אף אחד בסביבת נתניהו לא מתעניין בהצעה לרשת ביטחון שאני מציע. אם אני מציע משהוא אעמוד במילה שלי".

"זו ההזדמנות האחרונה של נתניהו"

לפיד הוסיף: "זו ההזדמנות האחרונה של נתניהו, של הממשלה שלו, לעשות תיקון. אנחנו לא נחלים אם העסקה הזו לא תקרה. החברה הישראלית לא תחלים. הפצעים שלה לא יחלימו. התאריך יישאר תקוע על השבעה באוקטובר. אני ראש האופוזיציה, אני רוצה בחירות, העם רוצה בחירות, הממשלה האיומה הזו גורמת רק נזקים לעם ישראל, אבל יש משהו הרבה יותר חשוב מזה. החטופים צריכים לחזור הביתה. זה פשוט יותר חשוב".