אייזנקוט התנגד להצהרת נתניהו - וקיבל תמיכה מפתיעה מהליכוד

לאחר ההצהרה השנויה במחלוקת של נתניהו, חבר הכנסת טען כי מעולם לא אושרה עסקה חלקית בקבינט המלחמה דאז. הוא קיבל תמיכה מפתיעה מחבר הליכוד אדלשטיין שטען כי הוועדה מכירה רק עסקה מלאה, וכי אין בסיס לטענה על עסקה חלקית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 13:10 יח בסיון התשפד

אייזנקוט התנגד להצהרת נתניהו - וקיבל תמיכה מפתיעה מהליכוד
אייזנקוט, מתקפה על נתניהו, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נתניהו התראיין אמש (א') לראשונה לתקשורת הישראלית כשהתארח בערוץ 14. הריאיון עורר סערה גדולה מהמצופה כשראש הממשלה אמר כי הוא מוכן לעסקה חלקית שתשיב את החטופים. בכך טען כי לא הסכים לעסקה המכונה "עסקת נתניהו" במסגרת שלושת שלביה תושג הפסקת אש מלאה.

אייזנקוט תקף את נתניהו - אדלשטיין תמך

העסקה נוסחה ואושרה בקבינט המלחמה דאז, טרם פרישתם של ח"כ בני גנץ וח"כ גדי אייזנקוט. במהלך דיון על חוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון טען אייזנקוט כי מעולם לא עמדה על הפרק האפשרות לעסקה חלקית: "כמי שישב בקבינט המלחמה עד לפני שבועיים - בכל הדיונים בקבינט עמדו שתי חלופות בלבד: או עסקה בשלב אחד, מה שנקרא הכל תמורת הכל, או - עסקה כוללת בשלושה שלבים. הקבינט הצביע על זה פה אחד, ולכן האמירה של ראש הממשלה על עסקה חלקית - היא בניגוד להחלטת קבינט המלחמה".

הוא התייחס למורת הרוח שהביעו משפחות החטופים במהלך הדיון ואמר: "אני חושב שזה מחייב הבהרה לאור סערת הנפש שזה עושה למשפחות החטופים". יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, הביע את תמיכתו במסר של אייזנקוט וטען כי אכן מוכרות לוועדה חלופות אלה בלבד, וכי השיח על עסקה חלקית "נאמר בריאיון תקשורתי כזה או אחר - ואני לא יודע מה הבסיס לדברים האלו".