בנט שומע? ליברמן מתעקש על המקום הראשון באיחוד - ויש לו הסבר

אחד האיחודים הפוליטיים המדוברים במידה ויוקדמו הבחירות, הוא זה של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט יחד עם עוד שחקנים בימין והמרכז הישראלים. אחד מהם, ח"כ ליברמן מצהיר עתה כי יתעקש על המקום הראשון: "אני מדבר עם כולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 10:56 יח בסיון התשפד

בנט שומע? ליברמן מתעקש על המקום הראשון באיחוד - ויש לו הסבר
בנט וליברמן, מי ראשון?, צילום: Marc Israel Sellem

הסקרים הפוליטיים שנערכו בתקופה האחרונה נותנים כמות מנדטים נאה לאיחוד בימין שכולל בין היתר את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ואביגדור ליברמן ועוד שורת שחקנים פוליטיים כמו גדעון סער וראש המוסד לשעבר יוסי כהן. היום (ב') התראיין ליברמן לגלי צה"ל ואמר כי במקרה של איחוד כזה, הוא ידרוש את המקום הראשון.

ליברמן מתעקש להיות ראשון

"אני מתעקש על המקום הראשון באיחוד לא בגלל שיגעון גדלות" הסביר, "יש לי הכי הרבה ניסיון בהכי הרבה תפקידים. האתגר והמשבר הוא גם ביטחוני, וגם כלכלי, וגם מדיני. יש לאביגדור ליברמן שם את הנתונים הטובים ביותר". הוא רמז למועמדים אחרים אפשריים: "לא צריך להתבשם מכל סקר".

 אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן, יעמוד בראש? צילום: Chaim Goldberg/Flash90

על עצם האפשרות של איחוד שכזה אמר: "אני בעד איחוד של כולם - אבל צריך לעשות את זה נכון. אני מדבר עם כולם ואנחנו משתדלים לעשות כמה שיותר הכנות לאותו רגע שיהיו בחירות". לאחרונה הייתה זו גם השרה לשעבר איילת שקד שדיברה על אפשרות של חזרה לחיים הפוליטיים ולחיבור נרחב: "ממשלת אחדות רחבה עם המפלגות הציוניות המרכזיות באמצע, בלי מפלגות קצה".

סקר חדש: בנט מתאים יותר מנתניהו לראשו הממשלה

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, רואה עצמו מועמד טבעי לעמוד בראשות איחוד שכזה ולאחרונה החל להגביר את התבטאויותיו בנושאים שעל סדר היום. על פי סקר של N12 שפורסם ב"אולפן שישי" בשבוע שעבר, רוב המשיבים סברו כי בנט מתאים לכהן כראש הממשלה, יותר מאשר בנימין נתניהו. זאת הפעם הראשונה בה עקף את נתניהו בסקרים על התאמה לכהונה כראש הממשלה.