הפיתרון של עמית סגל לגיוס החרדים: "מקרה נדיר שבו הדבר הנכון הוא הדבר הצודק"

הפרשן הפוליטי יצא בטורו נגד ההשתמטות החרדית והציע פיתרון לסוגייה: קיצוץ דרמטי בתקציב הישיבות החרדיות, הנחלת לימודי ליבה כתנאי לקבלת תקציב ציבורי והעדפה ברורה של משרתי סדיר ומילואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 11:42 טו בסיון התשפד

הפיתרון של עמית סגל לגיוס החרדים: "מקרה נדיר שבו הדבר הנכון הוא הדבר הצודק"
עמית סגל, , צילום: Hadas Parush/Flash90

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, עסק בטורו השבועי בידיעות אחרונות בהשתמטות החרדית ותקף את התנהלות המגזר החרדי: "כמעט מעליב שצריך להסביר עד כמה פגום המצב שבו מגזר שלם הופך לאידיאולוגיה את ההשתמטות מהגנה על עמו וארצו, תוך שהוא משתמש באחיו כנוסע חופשי" כתב סגל.

"מגזר שרובו סבור שאחרים צריכים למות עבורו"

"בניכוי הדמגוגיה, הגזלייטינג והוואטאבאוטיזם האמת המכוערת מרימה את ראשה, בדמות מגזר שרובו סבור שאחרים צריכים למות עבורו" המשיך. "לא, זה לא דומה לבמחנה או לגלי צה"ל מהטעם הפשוט שגם יאיר לפיד וגם הח"מ למשל היו נשלחים אחר כבוד לשירות קרבי לו רצה בכך צה"ל, וכי גם אם יגויסו החרדים יום אחד, לא כולם ישרתו בפלחו"ד גבעתי" הוסיף. "כמו כן, אם לג'ובניקים סרוגים אסור לדבר בזכות השירות הקרבי, גם לצייצנים חרדים עם טוויטר ואייפון אסור לדבר בזכות לימוד התורה".

"קיצוץ דרמטי בתקציבים לבני הישיבות"

סגל הציע למשבר פתרון משלו: "המקלות - שבניגוד לשמועה כן עובדים, מי שלא מאמין שישאל את נתניהו של 2003 - הם קיצוץ דרמטי בתקציבים לבני הישיבות. זה מקרה נדיר שבו הדבר הנכון הוא גם הדבר הצודק והנצרך. מדינת ישראל צריכה לממן לומדי תורה באחוז מסוים מהאוכלוסייה הכללית, אבל לא תוכל להרשות לעצמה יותר" כתב.

"רגל משלימה תהיה חייבת להיות הנחלת לימודי ליבה"

סגל הסביר: "סביבת הריבית הגבוהה יחסית כבר עושה את שלה במגזר כשהנוהג של השתעבדות לקניית דירות לילדים עובר בהדרגה מהעולם. רגל משלימה תהיה חייבת להיות הנחלת לימודי ליבה כתנאי לקבלת תקציב ציבורי. כעומק הליבה עומק המימון" הציע סגל. "הגזרים יהיו העדפה ברורה, בוטה, זועקת לשמיים של משרתי סדיר ומילואים. כן, גם במעונות באוניברסיטה. כן, למרות זעקות בבג"ץ על אפליית ערבים, שעצרו בעבר כל מהלך כזה".

"הקורבן החרדי ברור כאן"

לסיום סיכם סגל את הצעתו: "הקורבן החרדי ברור כאן. הקורבן הימני יהיה הנכונות להתמודד עם סדקים בבלוק. הקורבן השמאלי יהיה קטן לא פחות: הסרת החרם על מחנה הימין כולו כדי לכונן ממשלה רחבה שתוכל לקדם את השינויים האלה, הפסקת הקמפיין נגר הדתה בצבא ונכונות לעמוד מול טענות בבג"ץ לחוסר שוויון. בניגוד לשירים, בכל זאת יותר טוב כמעט מכלום".