סקר מנדטים הסקר שנתניהו לא ירצה לראות: מתנגדיו יוכלו להקים קואליציה בלי הערבים

ברקע העימות הקואליציוני הנרחב סביב חוק הרבנים בתחילת השבוע, סקר מעריב מגלה התחזקות עבור מפלגות האופוזיציה כך שיוכלו להקים קואליציה גם ללא תמיכתו של מנסור עבאס. העבודה ומרצ מעל אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 09:24 טו בסיון התשפד

הסקר שנתניהו לא ירצה לראות: מתנגדיו יוכלו להקים קואליציה בלי הערבים
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הקואליציה נחלשת: ברקע העימות הקואליציוני הסוער בתחילת השבוע סביב חוק הרבנים, סקר מעריב המתפרסם הבוקר (ו') מגלה תוצאות שידאיגו את ראש הממשלה נתניהו. מהסקר עולה כי הקואליציה מאבדת ארבעה מנדטים ויורדת ל-48 בלבד, בעוד גוש מתנגדי נתניהו מתחזק ל-62 מנדטים, מה שיאפשר לו להקים ממשלה ללא הערבים (10).

מרצ מעל אחוז החסימה - הציונות הדתית מתרסקת

השינוי הדרמטי מגיע בעקבות התחזקות משמעותית של מפלגת מרצ שחוצה את אחוז החסימה ומקבל ארבעה מנדטים בעוד מפלגת הציונות הדתית צונחת אל מתחת לאחוז החסימה. במקביל, מפלגתו של גנץ מאבדת מנדט ויורדת מ-24 ל-23 ואילו מפלגת הליכוד של נתניהו מתחזקת מ-21 ל- 22, ובכך הפער בין נתניהו לגנץ מצטמצם למנדט אחד בלבד בלבד. במקביל, מנהיג האופוזיציה יאיר לפיד מתחזק במנדט אחרי תקופה של יציבות ועולה מ- 15 ל-16 מנדטים.

המפלגות החרדיות והערביות שומרות על יציבות

שאר המפלגות שומרות על תוצאות זהות לסקר הקודם, ישראל ביתנו מקבלת 14 מנדטים, עוצמה יהודית זוכה לתשעה, ש"ס נשארת עם עשרה מנדטים ויהדות התורה עם שמונה, העבודה מקבלת חמישה מנדטים וכך גם באופן דומה מפלגות רע"מ וחד"ש שמגיעות כל אחת ל- 5 מנדטים.

סקר מעריב המלא:

המחנה הממלכתי - 23
הליכוד - 22
יש עתיד - 16
ישראל ביתנו - 14
ש"ס - 10
עוצמה יהודית - 9
יהדות התורה - 7
העבודה - 5
חד"ש תע"ל - 5
רע"ם - 5
מרצ - 4

לא עוברות את אחוז החסימה:
הציונות הדתית - 2.7%
הימין הממלכתי - 2.4%
בל"ד - 1.5%

קואליציית נתניהו - 48
מתנגדי נתניהו - 62
חד"ש תע"ל - 5

רע"מ - 5

הסקר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. בסקר, שנערך ב־19 ביוני, השתתפו 519 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.