מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי בנט: הרמז הדרמטי של איילת שקד - "אני בקשר טוב איתם"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד רמזה בכנס "דמוקרטיה תחת אש" כי בכוונתה לשוב לחיים הפוליטיים: "ממשלת אחדות רחבה עם המפלגות הציוניות המרכזיות באמצע, בלי מפלגות קצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 16:07 יד בסיון התשפד

אחרי בנט: הרמז הדרמטי של איילת שקד - "אני בקשר טוב איתם"
יעל בר זוהר, צילום: Avshalom Sassoni,FLASH 90

רמז לבאות: שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התייחסה היום (ה') למצב הפוליטי בכנס "דמוקרטיה תחת אש" באוניברסיטת רייכמן ורמזה על כוונותיה העתידיות: "אני ביחסים טובים עם בנט, ליברמן וסער, ואנחנו יודעים לעבוד טוב אחד עם השני" אמרה. שקד הוסיפה: "אנחנו מחזיקים גם בזהות אידיאולוגית דומה - יכול להיות שיהיה איזשהו חיבור גדול, אבל אין בחירות".

גלעד קוולרצ

איילת שקד צילום: גלעד קוולרצ'יק

"ממשלה עם המפלגות הציוניות המרכזיות באמצע, בלי מפלגות קצה"

עוד הוסיפה שקד: "הדבר הנכון הוא שתהיה ממשלת אחדות רחבה, עם המפלגות הציוניות המרכזיות באמצע, בלי מפלגות קצה. אחרי הבחירות מחנה הימין והשמאל צריכים לשתף פעולה, יש דברים ש-80% מהאוכלוסייה מסכימים עליהם".

"האמנתי שהחברה החרדית תעבור איזשהו תהליך ושצריך לנסות בהידברות"

בהמשך התייחסה שקד לסוגיית גיוס החרדים: "בשנת 2014 הובלתי את 'ועדת שקד' שניסחה את חוק הגיוס. האמנתי שהחברה החרדית תעבור איזשהו תהליך ושצריך לנסות בהידברות וביעדים לגרום לתהליך הזה לקרות ולא להפריע לו. אחרי עשור מסתבר שזה לא עובד, וצריך להגיד את האמת. אם הייתם שואלים אותי בשנת 2014 הייתי אומרת שיתגייסו 6,000 במחזור והיום מתגייסים בדיוק באותה כמות, 1,500. זה לא עובד, התהליך לא קורה בעצמו".

"אחרי ה-7 באוקטובר המציאות השתנתה, צה"ל צריך אותם"

שקד הסבירה: "טרם ה-7 באוקטובר חשבתי שהצבא יסתדר בלעדיהם ושבסדר לתת להם פטור, ואחרי ה-7 באוקטובר המציאות השתנתה, צה"ל צריך אותם, צריך לשלוח צווי גיוס, בוודאי ל50% מהם, צה"ל צריך להתחיל להקים את החטיבה החרדית שמדברים עליה. יש ערך לתלמידי חכמים שלומדים תורה, אבל בוודאי לא כל המחזור. אם אתם שואלים את המנהיגות החרדית בחדרי חדרים, גם היא מסכימה ש50% יכולים להתגייס. גדוד חרדי אחד מחליף עשרה גדודי מילואים. בשעה שיש כזה עומס גדול על כתפי האוכלוסיות המשרתות צריך להקים חטיבות, לשלוח צווים, להקים ישיבות הסדר".