ברקת הודיע כי לא יצביע עם הקואליציה - בליכוד הגיבו: "לא לחפש תירוצים"

הסערות בקואליציה: שר הכלכלה שיגר מכתב לראש הממשלה והודיע בשנית כי לא יצביע על חוק הגיוס אם לא ישונה לצרכי הצבא: בליכוד הגיבו: רוצה להפיל את ממשלת הימין | חבר הכנסת אילוז תקף את דוברות הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 17:54 יג בסיון התשפד

ברקת הודיע כי לא יצביע עם הקואליציה - בליכוד הגיבו: "לא לחפש תירוצים"
ברקת ונתניהו, לא יציביע על חוק הגיוס, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

שר הכלכלה ניר ברקת שיגר היום (ד') מכתב לראש הממשלה נתניהו והודיע כי לא יצביע על חוק הגיוס אם זה לא יענה על צרכי הצבא, דברים דומים אמר ברקת גם בעבר. במכתב ששלח לנתניהו כותב ברקת: "עלינו נבחרי הציבור להישיר מבט אל המציאות ולהבין שמה שהיה לא יוכל להיות". בליכוד הגיבו מנגד וכתבו: "מצופה מניר ברקת לטפל ביוקר המחייה ולא לחפש תירוצים להפיל ממשלת ימין בזמן מלחמה".

"הודעתי לראש הממשלה אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות"

ברקת שיתף את המכתב ברשתות החברתיות וכתב: "הודעתי לראש הממשלה אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות - כי אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא בהצבעות הבאות, יחד עם ח"כים נוספים מהליכוד. כדי לנצח במלחמה צה"ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה".

אחרי יממה סוערת בקואליציה: נתניהו בסרטון חריג

בתוך כך, לאחר יממה פוליטית סוערת שערערה את יציבות הקואליציה, פרסם מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו סרטון חריג ופונה לחבריו לקואליציה: "אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי".

ברקת אינו היחיד בליכוד שמתנגד לחוק הגיוס, חבר הכנסת מטעם הליכוד כם חבר הכנסת דן אילוז פרסם הודעה בה הוא מגבה את חברי הכנסת שמתכוונים להצביע בעד החוק, "למען הסר ספק, אני שב ומדגיש שאני אחד מחברי הכנסת בליכוד שמתכוונים להצביע נגד חוק הגיוס אם הוא לא יעבור שינויים משמעותיים שיהפכו אותו לאפקטיבי ונכון לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל.

בתוך כך, תקף אילוז את דוברות המפלגה שלטענתו במקום לקדם אג'נדה לאומית ליבלרלית של המפלגה, הדובהרות עסוקה בלתקוף שרים שלעמדתם שותפים רבים מחברי הליכוד "הודעות דוברות בשם המפלגה אמורות לקדם את האג'נדה הלאומית ליברלית של המפלגה, כולל שותפות גורל בין-מגזרית בנושא גיוס. לא לתקוף שרים שמביעים עמדה ששותפים לה רבים מחברי הסיעה."

דן אילוז

דן אילוז, צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת


לבסוף סיכם אילוז ואמר "אסור שאיום פירוק הממשלה יהפוך את הליכוד לחותמת גומי לרצונות של השותפות הקואליציוניות, במיוחד כשהן מקדמות אג'נדה המנוגדת לערכים של הליכוד. כן לשותפות, לא להתרפסות".