התקפלות של הרגע האחרון: נתניהו הסיר את חוק הרבנים מסדר היום

ראש הממשלה נסוג ברגע האחרון והחליט להסיר את חוק הרבנים מסדר היום לאחר ההתנגדות הרבה מתוך מפלגת הליכוד והעימות הישיר בין ש"ס לעוצמה יהודית. קודם לכן הודחו חברי הכנסת גוטליב וסעדה מוועדת החוקה בשל התנגדותם לחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 07:40 יג בסיון התשפד

התקפלות של הרגע האחרון: נתניהו הסיר את חוק הרבנים מסדר היום
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי הסערה שהתעוררה עם התנגדותם של כמה חברי כנסת לחוק הרבנים, ראש הממשלה החליט במהלך הלילה (ג') על הסרת החוק מסדר היום. בהודעה שיצאה בשעת לילה מאוחרת נכתב: "בהמשך להתייעצויות שקיימו הערב ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה, ראש הממשלה החליט להסיר את הצעת חוק רבני ערים מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת".

המהלך הגיע לאחר שבקואליציה הוחלט להחליף את חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה שהתנגדו בפומבי לחוק והודיעו כי יעשו כל שביכולתם להפילו. תחילה נקבע כי במקום סעדה וגוטליב יופיעו בוועדה אופיר כץ וצגה מלקו, אך כאמור, החוק ירד מסדר היום.

גוטליב איימה על דרעי: ממליאת הכנסת לא תוכל להוציא אותי

רגע לפני שקיבלה את ההודעה על החלפתה טענה גוטליב כי תצביע נגד גם בהתכנסות המחודשת. לאחר כמה דקות כתבה בתדהמה: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח"כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה! אין לו סמכות לעשות זאת בלי ועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת. גועל נפש".

סעדה: שום סנקציה לא תשנה את עמדתי האידיאולוגית

גם חבר הכנסת משה סעדה הגיב על הדחתו ואמר: "כפי שהודעתי כבר אתמול - אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית. לא אקבל מצב בו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש"ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר".

משה סעדה

משה סעדה, צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ