שפטו בעצמכם "יש כמה זרועות לחמאס - הלחימה וההפגנות": דבריו של ואטורי הוצאו מהקשרם?

חבר הכנסת מהליכוד בעוד אמירה קשה, הפעם על המפגינים. בהמשך טען כי עיוותו את דבריו ואמר: "שמענו בחקירות המחבלים שאמרו כי מה שעודד אותם לתקוף את ישראל- אלו ההפגנות". גנץ תוקף: נתניהו, תפטר אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 09:49 יב בסיון התשפד | עודכן בתאריך 18/06/24 09:56

"יש כמה זרועות לחמאס - הלחימה וההפגנות": דבריו של ואטורי הוצאו מהקשרם?
ניסים ואטורי, עוד אמירה חריגה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

חבר הכנסת ניסים ואטורי כבר אמר בעבר דברים חריגים שזכו לביקורת, היום (ג') הוסיף הח"כ מהליכוד אמירה נוספת והשווה בין ההפגנות שנערכו אמש בירושלים לבין החמאס. בראיון לרדיו קול ברמה אמר ואטורי: "יש כמה זרועות לחמאס - יש זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות".

ההבהרה של ואטורי

"זה באמת עוזר לחמאס, מי היה רוצה בדבר הזה אם לא החמאס, מי היה רוצה בלחץ הזה על ממשלת ישראל בנושא החטופים בצורה כזו אלימה וברוטלית?" המשיך סגן יו"ר הכנסת. בהמשך טען כי דבריו הוצאו מהקשרם וכתב: "ההפגנות פוגעות בחוסן הלאומי שלנו, בעיקר בתקופת מלחמה".

ההפגנה בירושלים, אמש

ההפגנה בירושלים, אמש צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"שמענו בחקירות המחבלים שאמרו כי מה שעודד אותם לתקוף את ישראל- אלו ההפגנות. המעשים המזוויעים של חמאס הנאצי אינם ראויים שיושוו לשום מחאה או מעשים של צד פוליטי כזה או אחר.
דברי הוצאו מהקשרם" הגיב.

גנץ דורש להדיחו מתפקיד סגן יו"ר הכנסת

במערכת הפוליטית הגיבו לאמירה וחבר הכנסת גנץ אף דורש מנתניהו להדיחו מתפקיד סגן יו"ר הכנסת: "סגן יושב ראש הכנסת הוכיח הבוקר שוב שאין לו שום הבנה או כבוד לדמוקרטיה. דבריו על המפגינים ראויים לגינוי, אבל גם למעשה. אני קורא לראש הממשלה להדיח אותו מתפקידו, ולהציב במקומו דמות ממלכתית שתכבד את מדינת ישראל ובית הנבחרים. אי הדחה היא הסכמה".