הארכת שירות המילואים הבקשה של כהנא מחברי הקואליציה: תקראו מה כתב לי המילואימניק הצעיר

ברקע כוונת הממשלה להביא להצבעה את חוק הארכת שירות המילואים, תוקף חבר הכנסת מתן כהנא ומשתף בדברים שכתב לו מילואימניק צעיר: "כמה אפשר להמשיך לדרוך על המילואימניקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 12:24 ח בסיון התשפד

הבקשה של כהנא מחברי הקואליציה: תקראו מה כתב לי המילואימניק הצעיר
חה"כ מתן כהנא, תוקף את הכוונה להאריך את השירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום ראשון ידונו שרי הממשלה בהארכת שירות המילואים והעלאת גיל הפטור משירות, כך שלכל משרת תתווסף עוד שנה לשירות. ברקע הדברים ולאחר סערת חוק הגיוס השבוע, תוקף חבר הכנסת מתן כהנא את כוונת הממשלה וכותב: "כמה אפשר להמשיך לדרוך על המילואימניקים שמחרפים את נפשם עבורנו מעל 200 ימים השנה?,.

"כמה מנותקים אפשר להיות?"

"כמה מנותקים אפשר להיות?" מוסיף כהנא, "רק שבוע שעבר הקואליציה הצביע בעד חוק שיפטור את אחינו החרדים משירות צבאי" תקף. בהמשך הוסיף דברים שכתב לו מילואימניק צעיר והמליץ לחברי הקואליציה לקרוא: "אני עתיד לסיים את שנים 2023-2024 עם 260 ימי מילואים, והצפי בשנים הקרובות הוא מעל 45 ימי מילואים בשנה" כותב אותו מילואמניק.

לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, 2022

לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, עשרות ימים בשנה. צילום: Michael Giladi/Flash90

הבקשה של כהנא מחברי הקואליציה: תקראו מה כתב לי המילואימניק

"כל הסביבה הקרובה שלי משרתים במילואים. בני זוג, הורים, בעלי עסקים, סטודנטים. המונח שוויון בנטל מעולם לא היה בוער כמו עכשיו, אחרי 8 חודשי מלחמה ולקראת שנים עם מציאות בטחונית שהדור שלי לא מכיר". הוא פנה לכהנא וכתב: "אני שואל אותך, כחבר כנסת שהנושא חשוב לו, לאן הולכים? מה לדעתך ישתנה במציאות הנוכחית?".