לילה סוער במליאה: הכנסת אישרה החלת דין רציפות על חוק הגיוס

63 בעד, גלנט התנגד: החלת דין רציפות על תיקון להצעת חוק שירות ביטחון שנוגע לשילוב תלמידי ישיבות בצבא אושרה ותעבור לדיון בוועדת חוץ וביטחון | יו"ר הוועדה אדלשטיין: "השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה"ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/24 07:28 ה בסיון התשפד

לילה סוער במליאה: הכנסת אישרה החלת דין רציפות על חוק הגיוס
נתניהו בדיון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הכנסת אישרה הלילה (ב') את החלת דין רציפות על חוק הגיוס של גנץ, תיקון להצעת חוק שירות ביטחון שנוגע לשילוב תלמידי ישיבות בצבא. 57 התנגדו לחוק, בתוכם שר הביטחון יואב גלנט, ו-63 הצביעו בעד. נזכיר כי הצעת החוק יזם שר הביטחון דאז בני גנץ והיא עברה בקריאה ראשונה בשנת 2022. המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההצבעה.

צפו ברגעי ההכרעה:

כעת ההצעה תעבור לוועדת חוץ וביטחון, שם ידונו בה חברי הכנסת. גלנט כתב: "עם ישראל מייחל להסכמות - שינויים לאומיים מבצעים בהסכמה רחבה. אסור לנו לעשות פוליטיקה קטנה על גבם הגדול של לוחמי צה"ל".

אדלשטיין: זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, כתב: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים מורכבים, ותפקידנו הוא לתת לה את כל התנאים לנצח. השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה"ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל. זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל. זה הכרחי ואין לנו שום ברירה אחרת. כולנו צריכים צה"ל גדול, יעיל וחזק וצה"ל גדול, יעיל וחזק צריך את כולנו. נעשה זאת בצורה נקיה, עניינית ובשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים. למען מדינת ישראל נעשה ונצליח".

ראש האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות את החוק: "אחד מרגעי החרפה הבזויים ביותר של כנסת ישראל אי פעם. בעיצומו של עוד יום קרב קשה ברצועה, ממשלת ההפקרות מעבירה חוק השתמטות וסרבנות. הכל פוליטיקה. אפס ערכים". במחנה הממלכתי, שותפים של נתניהו לא מכבר, כתבו: "ראש הממשלה והקואליציה הוכיחו הלילה שהם חזרו ל-6.10. בזמן מלחמה, כשחיילי צה"ל נלחמים על הבית, הם נאבקים להנציח את הפטור משירות. עוד לא מאוחר להעביר מתווה רחב וכולל שיספק את צורכי הביטחון והחברה".