מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יו"ר סיעת יהדות התורה הודיע: "נתמוך בכל הצעה שתביא לשחרור החטופים"

השר יצחק גולדקנופף הודיע על תמיכתו במתווה עסקת החטופים של ראש הממשלה נתניהו: "קיימת סכנה אמיתית ומוחשית לחייהם. לפיכך, כל הצעה שתביא לשחרור החטופים, אנחנו נתמוך בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 20:10 כו באייר התשפד

יו"ר סיעת יהדות התורה הודיע: "נתמוך בכל הצעה שתביא לשחרור החטופים"
דרעי וגולדקנופף בהתייעצות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

יו"ר סיעת יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף הודיע בחשבון "X" כי יתמוך במתווה החטופים של ראש הממשלה נתניהו. "אמרתי היום לנציגי משפחות החטופים, כי עמדתנו היא שאין דבר גדול יותר מערך החיים וממצוות פדיון שבויים, מפני שקיימת סכנה אמיתית ומוחשית לחייהם" כתב השר החרדי. "לפיכך, כל הצעה שתביא לשחרור החטופים, אנחנו נתמוך בה".

סמוטריץ' מאיים: "לא נהיה חלק מממשלה שתאמץ את הצעת הכניעה"

מוקדם יותר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הזהיר את נתניהו מפני קידום ההצעה ואמר: "ההצעה המסוכנת שעליה דיבר הנשיא ביידן ניתנה על ידי קבינט המלחמה בחוסר סמכות ובניגוד לחוק, והיא אינה מחייבת את ממשלת ישראל ומדינת ישראל". בהמשך הדגיש: "אם חלילה תחליט הממשלה לאמץ את הצעת הכניעה הזאת אנחנו לא נהיה חלק ממנה ונפעל להחלפת ההנהגה הכושלת במנהיגות חדשה שתדע להביא להכרעה ולניצחון במלחמה.

בן גביר: נתניהו התחייב שאצפה בהסכם - ולא קיים

מוקדם יותר, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא גם הוא נגד המתווה והאשים את ראש הממשלה בניסיון הלבנה של "עסקה מופקרת". במהלך ישיבת סיעת עוצמה יהודית טען בן גביר: : "ביקשתי מראש הממשלה לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה. ביום ראשון, הגעתי ללשכת ראש הממשלה, על מנת לצפות בטיוטה. שם האירוע התחיל להיות משונה: עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק כרגע ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: 'איזו טיוטה? אין טיוטה'".

"אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר?"

לסיום פנה בן גביר לראש הממשלה: "אני מזכיר שוב: בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה? הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה".