נתניהו מתכנן שינוי דרמטי בחוק כדי להימנע ממינוי שופט לוועדת החקירה - הרצוג מסרב

על פי פרסום, מבקש ראש הממשלה להקים וועדת חקירה ממלכתית בעניין אסון 7 באוקטובר אך שבראשה לא יעמוד שופט. בין היתר מציע נתניהו כי את הוועדה יקים הנשיא הרצוג. בלשכתו של הנשיא הגיבו: "לא נשתף פעולה עם המהלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 12:47 כה באייר התשפד

נתניהו מתכנן שינוי דרמטי בחוק כדי להימנע ממינוי שופט לוועדת החקירה - הרצוג מסרב
נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ראש הממשלה נתניהו מבקש לקדם את הקמתה של ועדת חקירה על מחדלי 7 באוקטובר אך מתנה זאת בכך שבראשה לא יעמוד שופט, כך דווח הבוקר (א') בעיתון "הארץ". לפי הפרסום, הכוונה של נתניהו היא שאת ועדת החקירה יקים נשיא המדינה הרצוג ולא נשיא בית המשפט העליון כפי שדורש החוק כיום.

הרצוג ונתניהו, ארכיון

הרצוג ונתניהו, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

על פי הדיווח, דן נתניהו עם חברי כנסת ומקורבים על מנת לקדם הצעת חוק לפיה בראש ועדת החקירה תעמוד "אישיות ציבורית" ולא שופט מחוזי או עליון כאשר הכוונה היא למנות את הנשיא הרצוג כדמות מוסכמת שתקים את הוועדה שתחקור את המחדלים. בלשכתו של הרצוג הגיבו לפרסום ואמרו כי הם "לא מכירים את העניין, ואין כל כוונה לשתף פעולה עם מהלך כזה".

נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון, ארכיון צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הרצוג מגיב לנאום ביידן: "אמרתי לראש הממשלה שאתן לו ולממשלה גיבוי לעסקה"

בתוך כך, התייחס הבוקר הנשיא לנאומו של ביידן וחשיפת ההצעה הישראלית לסיום המלחמה והשבת החטופים. בנאומו בכנס המשפט באוניברסיטה העברית אמר הרצוג: "בעקבות נאומו של הנשיא ביידן אמרתי לראש הממשלה שאתן לו ולממשלה גיבוי לעסקה שיגבשו לשחרור חטופים".

עוד הוסיף: "אסור לשכוח כנאמר במקורותינו שאין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים ואני מוסיף - במיוחד כשמדובר באזרחים ישראלים שהמדינה לא שמרה והגנה עליהם. חובה להחזירם הביתה במסגרת עסקה שתשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".