מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ באולטימטום לנתניהו: תוכנית חדשה בת 6 שלבים או שאפרוש מהממשלה

יו"ר המחנה הממלכתי דרש בהצהרה מיוחדת גיבוש תוכנית הכוללת 6 נקודות שבמחלוקת הכוללת בין היתר: השבת החטופים, החזרת תושבי הצפון לבתיהם, יציאה מהדשדוש, פתרון ליום שאחרי וחוק גיוס חדש. גנץ: "זה הזמן לציונות לא לציניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/24 20:44 י באייר התשפד | עודכן בתאריך 18/05/24 21:08

גנץ באולטימטום לנתניהו: תוכנית חדשה בת 6 שלבים או שאפרוש מהממשלה
גנץ, הערב, צילום: צילום מסך

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע הערב (שבת) בהצהרה לציבור כי הוא דורש גיבוש תוכנית לאומית כוללת בת שישה סעיפים תוך שלושה שבועות או שמפלגתו תפרוש מהממשלה. גנץ פנה לנתניהו: "אני מכיר אותך שנים רבות, נתניהו שלפני עשור היה בוחר נכון. זה הזמן לציונות, לא לציניות".

ששת הדרישות של גנץ

  • השבת החטופים
  • מיטוט חמאס
  • השבת תושבי הצפון לבתיהם
  • חוק גיוס חדש
  • דיון על היום שאחרי המלחמה
  • קידום נורמליזציה עם סעודיה

האולטימטום של גנץ כאמור, הוא לשלושה שבועות עד לתאריך 8 ליוני ועד אז הוא דורש את ששת הסעיפים הבאים: השבת החטופים, הקמת מנהלת בין לאומית שתנהל אזרחית את עזה: "לא חמאס ולא עבאס". ארבעת הסעיפים הנוספים הם: "למוטט את שלטון חמאס ולפרז את הרצועה, להשיב את תושבי הצפון עד לראשון בספטמבר, לקדם את הנורמליזציה עם סעודיה ומתווה שירות חדש, משמע חוק גיוס בנוסח חדש.

נתניהו, מגיב מיידית לגלנט

נתניהו, מגיב מיידית לגלנט, צילום: צילום מסך

"אני מכיר אותך שנים ארוכות כפטריוט ישראלי. אתה יודע היטב מה צריך לעשות"

בנאומו אמר גנץ: "מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום כדי לומר אמת, והאמת קשה. בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית - חלק מהאישים ששלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות ובחוסר אחריות".

בהמשך פנה לנתניהו ואמר: "אני מביט בעיניך הערב ואני אומר לך שהבחירה בידיך. אחרי שדיברתי איתך שוב ושוב הגיע רגע האמת. הגיעה שעת ההכרעה. אני מכיר אותך שנים ארוכות כמנהיג ופטריוט ישראלי. אתה יודע היטב מה צריך לעשות. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. האם אתה מסוגל לעשות את המעשה הנכון והפטריוטי גם היום? עם ישראל מתבונן בך. עליך לבחור בין ציונות לבין ציניות".